söndag 24 januari 2010

H E L G E N

Teaterbesök, god mat, isande kalla vindar, gråväder, sol, modern och medeltida arkitektur. Ja så kan helgens besök i Skåne sammanfattas. På väg hem till Göteborg stannade vi till och fikade i Jakriborg (ett omdiskuterat bostadsområde utanför Lund byggt i medeltidsstil för cirka tio år sedan) och det var där jag tog bilden (klicka för att se den större). Mer bilder kommer i veckan!



Visiting the theatre, good food, icy cold winds, grey weather, sunshine, modern and medieval architecture. A resume of the weekend in Skåne. On our way back we stopped to have coffee in Jakriborg and that is also where the picture (click to see a larger version) was taken. More pictures to come during the week!

12 kommentarer:

Anna-Malin 25 januari 2010 kl. 07:31  

fantastisk bild. jag bodde i lund då de planerade att starta detta omskrivna bygge. i början var det många som var skeptiska men jag tycker det är fantastiskt. titta bara på färgerna och utformningen...jag gilllar ;)

ha det gott!

kram
anna-malin

Moa 25 januari 2010 kl. 07:32  

Låter som en alldeles härlig helg.. och bilden är så rolig.. och fin. Ser nästan lite overklig ut =). Ser fram emot fler bilder. Ha en fin vecka.. Kram/Monica

Annika Christensen 25 januari 2010 kl. 09:03  

Helt bedårande bild!
Som i en saga tycker jag.
Ha en bra dag
Annika

Karins fotoblogg 25 januari 2010 kl. 13:22  

Snyggt! Jag gillar placeringen av husen i bilden. Jag har läst om det bostadsområdet, låter riktigt coolt!

Kram!

Photos by Storm 25 januari 2010 kl. 13:50  

Härligt helg och nu längtar jag också till Skåne och framförallt malmö. Ja, de där husen är verklige speciella. På din bild ser det ut som någon byggt med träklossar. Ser fram mot fler bilder från din helg/Lis

Moa 25 januari 2010 kl. 17:23  

Vilka vackra hus! Det roliga är att jag har en kompis som har bott där och försökt förklara hur det ser ut, men jag har inte riktigt fått någon bild men nu vet jag :)

Ha det bra! Kram/Moa

Ninni 25 januari 2010 kl. 18:25  

Jag måste bara besöka det stället någon gång. byggnaderna ser så charmiga ut. Vilka färger! En underbar bild! Det låter som om du haft en fin helg också:)
Kram Ninni

Malin 25 januari 2010 kl. 20:09  

En kul bild...jag gillar det jag ser och kan inte säga att jag vet något om den eventuella diskussion som tydligen pågått...Med blotta ögat ser det förnämligt ut men allt har sina baksidor...så är det...

Kram från Malin

FO - 2 25 januari 2010 kl. 21:08  

Et fargerikt fellesskap.
Til å bli i godt humør av.
Et fantastisk foto!
Du er dyktig! :)

Karin A 25 januari 2010 kl. 21:52  

Tack allesammans för era härliga kommentarer! Jag blir så glad! Jag är inte heller insatt i debatten men visst kan man tänka sig både för- och nackdelar med sådana här områden. Personligen blir jag glad av de färgglada husen men skulle nog inte vilja bo där med tanke på att man hamnar så tätt inpå grannar mm. :)

pudelflicka 27 januari 2010 kl. 07:22  

Tycker om detta området med dessa nya, men gamla hus. De har tänkt till och vill göra något annorlunda och det tycker jag är bra. Det ända är kanske att de har små fönster och inte får njuta av utsikten på samma sätt.
Kram Hedvig

Kristina - Kix Koll 27 januari 2010 kl. 22:27  

Wow, vilken bild! Jag åkte förbi det där området i tåg varje dag i över ett års tid och funderade alltid på hur det var att bo där. Känns som en sagoby på nåt vis... Jag vet faktiskt inte om det är hennes hem som är med i Feminina men det ska jag ju givetvis kolla upp. Kunde inte klura ut det på deras hemsida tyvärr. Hon borde ha ett fint hem så jag antar att det var inspirerande, eller?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP