fredag 12 februari 2010

Kulinara på mitt bord



Jag hade otrolig tur och vann i Fridas fina julkalender. Vinsten kom hem med posten i slutet av förra veckan och numera står därför det här otroligt fina uppläggningsfatet och en härlig förvaringsburk med samma sköna mönster på mitt matbord. Båda ingår i Rörstrands serie Kulinara, som är formgiven av talangfulla Hanna Werning. Jag blir glad varenda gång jag ser mönstret- som har en sådan där en otroligt härlig nostalgikänsla! Trevlig helg!

I was incredibly lucky and won in the Christmas calendar on Frida's blog . I got this nice dish and a lovely storage jar with beautiful patterns. Both of them are produced by Rörstrands and are a part of their Kulinara series, which is designed by the talented Hanna Werning. I am happy every time I see the dish, which I think has a wonderful nostalgic feeling! Have a great weekend!

14 kommentarer:

OF SPRING AND SUMMER 12 februari 2010 kl. 12:34  

Vacker skål med härlig 50-tals känsla! Vilken tur du hade!!
Kram
Ingrid

Photos by Storm 12 februari 2010 kl. 13:29  

Grattis. Jättefin och jag förstår att du blir glad när du ser den. Absolut retrokänsla. Hoppas du får en skön helg/ Kram Lis

Karins fotoblogg 12 februari 2010 kl. 14:08  

Åh, grattis! Så kul att vinna! De är verkligen jättefina, jag har gått och sneglat på dem i affären :)

Ha en skön helg du också!

Kram

Camilla Alvén 12 februari 2010 kl. 14:46  

Grattis till vinsten!

Ha en skön helg
Kram

Anna-Malin 12 februari 2010 kl. 14:48  

härliga färger. jag vill ha FÄRG helt plötsligt, måste vara något positivt... ;))))
grattis till vinsten, fatet är helt rätt och som vanligt vackert fotat!

kram och trevlig helg!

/anna-malin

Moa 12 februari 2010 kl. 16:49  

Åh, snacka om tur! Den är underbart fin den där servisen... Vackra foton också!

pudelflicka 12 februari 2010 kl. 17:12  

Vad roligt!
Snyggt fotograferat!
Trevlig helg önskar Hedvig

Magnolia Handspun 12 februari 2010 kl. 19:40  

Grattis Karin.
Fina bilder du har har...det passar ju sa bra med den fina skalen, fin design ochsa.
Ha en fin weekend.

Annika Christensen 12 februari 2010 kl. 19:45  

Vilken fin vinst och fin bilder som vanligt...
Ha ens skön helg
Annika

Lusthuset 12 februari 2010 kl. 22:53  

Vacker skål och underbar komposition med frukt. Jättefin bild med så fin färgton. Ha en skön helg. Kram!!

Lotta 8`) 13 februari 2010 kl. 08:34  

En sådan vacker vinst! Lycko dig :) Användbart fat för både frukt och annat i matväg, kan tänka mig upplagda primörer på försommarbordet i växthuset ;)

Denise underbara blomblider kan man ju inte bli annat än förälskad i :) Minns när du köpte boken.... :) Det finns mycket vackert att glädja sig åt i både bok- och bildvärlden.
Ha en skön helg Karin, kram :)

Malin 14 februari 2010 kl. 08:20  

Det är bara att gratulera till en sådan fantastisk vinst...och man blir verkligen glad av mönstret...

Kram från Malin

Lotta MayaLee Photography 14 februari 2010 kl. 18:46  

Härliga mumsiga bilder!
Vi gjorde fruktsallad idag på äpple, banan och apelsin. Det skulle också passa utmärkt i den där fina servisen! :-)

kristina 20 februari 2010 kl. 16:17  

älskar kulinara - grattis! väldigt fint avbildat också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP