lördag 17 april 2010


Ranunklar - lika ömtåliga som vackra. 

Äntligen helg! Ännu en vecka har passerat, en vecka då våren verkligen kommit igång. Åtminstone här i Göteborg. På bara några dagar har gräsmattorna "färgats" gröna och trädens och buskarnas knoppar väntar otåligt på att få slå ut. Kreativiteten borde flöda men som alltid om våren är det svårt att få tiden att räcka till. I helgen har jag dock något riktigt spännande och roligt inplanterat i fotograferingsväg. Min förhoppning är att det ska resultera i många fina bilder och att jag får lov att dela med mig av några av dem här. Trevlig helg!


Weekend at last! Another week passed by, a week when spring really came. At least here in Gothenburg. In just a few days, the grass was green and the trees and bushes are now full of buds. Creativity should be high but it's always difficult to find time in the spring. Anyway, this weekend, I have something really exciting and fun on the agenda. My hope is that the result will be some really nice pictures, which I might be able to share with you here on the blog sometimes in the future. Have a great weekend!

21 kommentarer:

Hannele på Hisingen 17 april 2010 kl. 08:31  

jättesöta

Glädjekällans Trädgårdsblogg 17 april 2010 kl. 09:18  

Ja nu är verkligen våren här och man vill hinna så mycket.
Trevlig helg
Birgitta

Hanna 17 april 2010 kl. 11:30  

Vackra blommor - vacka fotografier:-)

Karins fotoblogg 17 april 2010 kl. 12:47  

Underbara bilder på ranuklarna! Den bruna bordsskivan passade jättebra till!

Ja, du kan då konsten att få en(mig) nyfiken! Jag ser fram emot att få se resultat här!!! :)

Kram!

Marina 17 april 2010 kl. 12:54  

Jag gillar verkligen ranunkler men de är svåra.
Ha en bra helg! Kram!

Anonym 17 april 2010 kl. 16:38  

Älskar också ranunkler! Hmm, jag kanske vet vad du syftar på för spännande... eller? ;)

Nu har jag äntligen lagt upp bilder från trädgårdsmässan!

Vi hörs o ses!
Kram

Moa 17 april 2010 kl. 18:02  

Åh, vilka fina bilder! Jag älskar ranunkler... Håller med om att det är svårt att få tiden att räcka till allt man vill göra samtidigt som man vill vila upp sig efter arbetet också. Tur att det finns helger där man både hinner vila och göra lite roliga saker :)

Hoppas du får en trevlig helg!
Kram/Moa

Georgianna 17 april 2010 kl. 18:35  

I took about 500 photos of ranunculus over the last few weeks, but I have to say, I like yours better than mine! :) Really beautiful, Karin. Look forward to the photos from your new project. Have a great weekend, yourself! xo – g

Photos by Storm 17 april 2010 kl. 19:32  

Ja, ranunkler är så vackra både i verkligheten men också på bild. Det visar du här. Men som du skriver, de är svåra. Blir verkligen nyfiken på vad du har för projekt i helgen. Jag återkommer/Kram

Kristi 18 april 2010 kl. 00:24  

Such beautiful images! Ranunculus are one of my favorite flowers and you've displayed them so wonderfully. Have a wonderful weekend. ♥

Trädgårdsdrömmar 18 april 2010 kl. 07:57  

Så ljuvliga !!!
Det ska bli spännande att se vad du har på gång.
Min Pappa är fotograf, han har alltid olika "dillen" på att fotografera olika saker.
Dörrar, fönster, eternitbyggnader, bensinpumpar......osv
När vi var på semester när jag var liten, så stannade bilen jämt. Vi kom aldrig fram..för allt fotande. Nu är man likadan fast inom andra intresse områden. Men jag blir mer och mer intresserad av fotografering, så nu förstår jag honom. Jag uppskattar verkligen en bra bild idag...spelar ingen roll vad motivet är, det är själva känslan som fotografen vill förmedla. Det är du duktig på!!!
Ha en fortsatt bra helg
Carina

Magnolia Handspun 18 april 2010 kl. 17:57  

Swooooon, your still life's are amazing...such beautiful dof and color. Your images are always so clean Karin...that is what I love about them.
Beautiful.
...(also, I hate shooting still lifes, but I love other peoples work)

Randi 19 april 2010 kl. 06:43  

Men såååå ljuvligt och romantiskt! Så hänförande vackert! Ranunkler tillhör mina absoluta favoriter.
Tack för att de delar med dig!
Kramis

Karin Wijk 19 april 2010 kl. 08:15  

Vilka mjuka fina bilder, doftar ända hit! Visst är det så att kreativiteten ofta flödar under våren, men det kan ju bli för mycket av det goda ibland. Så känner jag iallafall. Man vill så mycket men tiden räcker inte till och du blir jag frustrerad. Men man får vara glad för det lilla man ändå hinner :-). Ser med spänning fram emot att få se dina bilder!! / Kram

Anjas Hill 19 april 2010 kl. 08:44  

Så vackert Karin!
Jo. Om "Gud vill" ses vi på gtorsdag!Skall bli jätteroligt att höra söta Annika i TVÅ TIMMAR!!/Anja

Moa 19 april 2010 kl. 10:48  

Men nu är helgen slut Karin och en ny härlig vecka är här.. =). Dina bilder är så vackra, som vanligt då =).. och Ranunklar är delikata att se på, och så underbara. Ses som sagt på torsdag det ska bli jättekul. kram/Moa

Lotta MayaLee Photography 19 april 2010 kl. 15:09  

Älskar också Ranunklar! Jättefina bilder! Vad nyfiken jag blev nu på vad du ska hitta på :-)

Mathilde 19 april 2010 kl. 19:04  

Men åh vilka fina bilder och blommor. Jag blir alldeles vårkänslig!

Camilla Alvén 21 april 2010 kl. 12:14  

Underbara bilder!!!
Du gör mig så nyfiken, nu måste du visa vad du gjorde i helgen.
Ha det bra
Kram

Poppins 24 april 2010 kl. 15:24  

Ljuvliga pastellfärger! Så vackert! Mina tankar går mot rokoko... eller det kunde vara taget från Tricia Guilds böcker.
kramis

photodemoi 3 januari 2012 kl. 14:33  

Oj, va mycket fina bilder du har tagit! Blir till att följa dig på bloglovin=) Och vad man längtar efter ljus nu, för att kunna fota mer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP