söndag 2 maj 2010

E U F O R I


Man kan inte annat än att känna sig smått euforisk en dag som denna. Det här är bästa tiden på året. Lätt. Jag har ägnat dagen åt att krypa längs marken och att blicka mot himmelen. Blommande magnolior och körsbärsträd är bland det vackraste jag vet. Att kunna spendera en hel söndag ute är verkligen balsam för själen när man som jag spenderar många timmar framför datorn varje dag. Dagens nytta blev att minska maskrosbeståndet med några hundra och klippa de sista rosorna. Hoppas alla ni som kikar in har haft en fin helg!


This is easily the best time of the year and I feel euphoric. I have spent the day crawling on the ground and looking towards the sky. Flowering magnolias and cherry trees are among the most beautiful things I know. Being able to spend a whole Sunday outdoors is so relaxing since I spend many hours in front of the computer every day. Hope all of you  have had a nice weekend!

Magnolian ovan blommar inte ute ännu men när rådjuren hade varit på den arma busken kunde inte annat göras än att ta av en del av grenarna och sätta dem inne i vas.

11 kommentarer:

Anna-Malin 2 maj 2010 kl. 20:45  

v
a
c
k
e
r
t

Marina 2 maj 2010 kl. 21:12  

Jag får njuta av din magnolia för min lär inte blomma i år. Den lever men mår inte jättebra.
Jag har haft en kanondag!

Ser fram emot mail från dig! Kram!

solveig 2 maj 2010 kl. 21:48  

Din passion för vackra blommor syns på varenda bild! Så vackert! Wow!!!

OF SPRING AND SUMMER 2 maj 2010 kl. 22:17  

Mmmm, ljuvliga vårbilder!! Så fint. Härligt ljus och vackra färger!!
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Lusthuset 2 maj 2010 kl. 23:47  

Visst är det väl så, man känner våren i hela kroppen. det är bara att stilla sig och njuta. vackra bilder!! Kram!

kristina 2 maj 2010 kl. 23:48  

vilka ljuvliga bilder! ja, våren är verkligen underbar. det känns extra mycket i år, när man fick vänta lite längre på den.

Hanneles paradis på Hisingen 2 maj 2010 kl. 23:56  

ja, instämmer!

Lotta MayaLee Photography 3 maj 2010 kl. 00:03  

Så vackra bilder! Ja nu finns det verkligen mycket att fota! Ibland så missar jag att fota för en del blommor blommar ju bara så kort tid! Förrföra året missade jag körsbärsblommen... Men i år är jag beredd! :-)

Georgianna 3 maj 2010 kl. 04:46  

Oh, these are marvelous, dreamy and beautiful images, some of your best.

I agree with you, Karin, this time of year makes me elated and thrilled to be out every day. But also panicked that I might miss photographing a single blossom!

Hope you spend more time outside with your camera this week. xo – g

Moa 3 maj 2010 kl. 06:56  

Åh, så ljuvligt! Jag längtar tills träden blommar här också :) Det lät som en underbar söndag!

Hoppas du får en fin vecka!

Kram/Moa

Kerry Pitt-Hart 3 maj 2010 kl. 17:46  

this has to be one of my favorite colors...and trees! so beautiful.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP