lördag 8 maj 2010

Om söta saker


Jag har en högst ambivalent inställning till söta saker (observera inte ätbara sötsaker - det gillar jag för det mesta alltför bra!). Vad jag menar är att jag ena stunden kan falla för blommor och ljuva pasteller för att ett ögonblick senare tycka att det bara är alldeles för mycket. Mitt "romantiska" jag kämpar mot mitt praktiska och enkla (eller ska jag säga oromantiska) dito. När jag skulle köpa vårskor nu senast gick dock den romantiska sidan segrande ur striden. Jag kunde helt enkelt inte motstå dessa blommiga tygskor. Skor i blommigt tyg verkar för övrigt vara väldigt rätt i år. Fast jag har inte sett något annat par som fallit mig direkt i smaken. Men visst finns det söta saker som jag tvivelsutan gillar. Körsbärsblom till exempel. Happy helg i regnet!


I have a very ambivalent attitude to sweet things (not sweets - which I like a lot!). What I mean is that  I easily fall for flowers and sweet pastels and a moment later find it to be just too much. The "romantic" me is fighting against my practical and simple (or should I say unromantic) ditto. When buying new spring shoes the romantic side of myself won the fight. I simply could not resist these floral canvas shoes. Shoes in floral fabric seems to be the it-thing this year even though I haven't seen another pair that I've liked that much. But there are sweet things that I like without doubt. Cherry blossom for example.

20 kommentarer:

Hannele på Hisingen 8 maj 2010 kl. 20:30  

Ljuvligt sött :)

Georgianna 8 maj 2010 kl. 20:51  

Oh, my goodness, Karin! I LOVE your shoes. And your blossom photo is just perfect. I do know what you mean. I sometimes try to make the less flowery, romantic choice but I seldom manage it. Fortunately, I take pity on my husband so our home is very simple in neutrals and wood. But my work space is sweet, sweet, sweet! Have a really lovely weekend, my friend. These are gorgeous images! – g

Moa 8 maj 2010 kl. 21:39  

Vilka härliga skor, verkligen söta! :) Jag älskar blombilden också...

Hoppas du har en fin lördagskväll!
Kram

Annelie Johnsson 9 maj 2010 kl. 09:36  

Hej!
Halkade in via annan sida, kikar runt på dina fantastiska bilder! Skorna var helt underbara- kan till och med jag tänka mig, som annars mest kör sportiga looken, med jeans och gympapjucks...

Marina 9 maj 2010 kl. 11:12  

Just de där skorna skulle faktiskt kunnat få sitta på mina fötter. Annars är jag oftast tråkigt praktisk när jag köper skor. De ska helst passa till allt och jag är mönsterkänslig. Har alltså svårt med blommigt till randigt eller rutigt så ett par blommiga skor är enligt mig itne så praktiska för de passar itne till alla, men mycket fina.
Önskar att jag kunde unna mig lite opraktiska skor/kläder ibland bara för att det är fint i sig. Hm, jag är så tråkigt petig ibland!

Kram!

IKT i min vardag 9 maj 2010 kl. 11:21  

Har suttit här en stund och bara njutit av dina fina bilder. Tack :)


Linda :)

Poppins 9 maj 2010 kl. 16:19  

Tänk, precis så är jag också! Det får inte vara FÖR sött och framför allt inte om jag ska klä mig i det. Men direkt när jag kom in på din sida och såg skorna så tänkte jag "Wow, så gulligt!".
Och körsbärsblomman kan man ju inte bara motstå.
kramar från Poppins

Photos by Storm 9 maj 2010 kl. 19:11  

Superfina bilder som kompletterar varandra. Jag förstår att du föll för skorna och så vackra de blev på bild. Ha det bra/Kram

Camilla Alvén 9 maj 2010 kl. 20:17  

Söta skor och ljuvliga körsbärsblommor!
Jag förstår precis hur du känner inför romantiskt blommigt, jag köpte en blommig klänning men nu vet jag inte om jag någonsin kommer att ha den på mig - den känns inte riktigt jag...
Ha det bra
Kram

Anjas Hill 9 maj 2010 kl. 22:06  

Kittlande bilder!/Anja

Lotta MayaLee Photography 9 maj 2010 kl. 23:08  

Det där känner jag igen mig i! Så där tycker jag att det är i det mesta, från kläder till inredning osv. Som hur jag ska kombinera mitt svarta nagelack med ljuva spetsar :-) He he! Men körsbärsblom kan man aldrig få för mycket av! Längtar tills de börjar blomma här också!
Ha det så bra!

Karin Wijk 10 maj 2010 kl. 09:25  

Jag känner igen det där. Tycker att det kan vara fint med snirkliga pastelliga saker, men ofta passar det bättre på andra. Har aldrig varit tjejen med den rosablommiga klänningen ;-) Men jag förstår att du inte kunde motstå skorna :-)Känns så vårigt och försommaraktigt. Körsbärsblombilden är helt fantastiskt fin! / Karin

Karins fotoblogg 10 maj 2010 kl. 09:57  

Ja, jag förstår dig, tänker nog likadant... bilderna är fantastiska! och särskilt körsbärsblommen. MMmmmmm!

Hörde el läste på nyheterna att en stackars kvinna fått sätta livet till i botaniska hos dig. Du får se upp när du är där!!! I allafall om det blåser verkar det som...

Kram!

Blommiga Karin 10 maj 2010 kl. 10:18  

Hej!
Jag förstår dig! Jag hade inte haft något emot de blommiga skorna, men jag får väl nöja mig med mina blommiga träskor:-)
Kul att du oxå ska med till Skåne!
MVH Karin

Katarina 10 maj 2010 kl. 12:54  

Bilden på körsbärsblommorna fick mig att sucka högt - av välbehag. Så otroligt vackert!
Kram!

Anna 10 maj 2010 kl. 13:10  

Dina bilder är underbara! Älskar dessa skor!!

Glädjekällans Trädgårdsblogg 12 maj 2010 kl. 19:20  

Härligt kittlande bilder! Särskilt den på körsbörsblommorna.
På Liseberg köpte jag jätteverbenor och en liten ranunkel av Larz Danielsson. Det är jätteverbenorna som jag förväntar mig fortfarande skall blomma när träd och buskar kommer med sina röda höstlöv.
Trevlig helg
Birgitta

Lusthuset 15 maj 2010 kl. 11:54  

De rosiga tygskorna hade jag nog också fallit för. Söta på ett fint sätt. Kram igen!

Linda 12 juni 2010 kl. 20:44  

Ojojoj vilken härlig bild på körsbärsblommorna. Vad använder du för objektiv? Får nog kika runt lite mer på din blogg... :)
/Linda

Katy Noelle 25 februari 2012 kl. 16:19  

Oh, my word! Carried here by a picture at the bottom of your most recent post. I want a pair! Where did you get these? Is there any hope, it being two years later, I wonder?

I know what you mean about resisting too much sweetness - I swing back and forth. =]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP