måndag 14 juni 2010

Jag har börjat skriva på det här inlägget flera gånger men vet inte med vad jag ska börja. Hur sammanfattar man en helt underbar resa ihop med sju likasinnande tjejer i varierande ålder och ett antal intressanta och spännade möten? Nej det låter sig helt enkelt inte göras i ord (nåja, några som är mer språkligt begåvade skulle säkert lyckas...men inte jag) så det får bli en bildlig sammanfattning:


Vajande starkt gula rapsfält - kan det bli mer skånskt än så här?


God mat... 


 
...i underbara miljöer (i det här fallet hos Mandelsmann).


Fantastiska trädgårdar med ljuva blommor. 

Roligast av allt (om man kan rangordna...) var att äntligen få träffa Marina, som jag har haft kontakt med över nätet på olika sätt i flera års tid men hon och hennes underbara trädgård förtjänar ett alldeles eget inlägg! 

I've started to write this post several times but how can one describe a fantastic trip together with seven like-minded bloggers? I didn't get the talent to write so I do it in pictures but to summarize: yellow rape fields (is that the correct word?), yummy food, gorgeous places, beautiful gardens and flowers. The most exciting thing was to meet Marina, who I have had contact with for some years now...stay tuned for a separate post about her gorgeous garden!

10 kommentarer:

Marina 14 juni 2010 kl. 22:20  

Oj, tack snälla Karin! Det var verkligen roligt att träffa dig också live. Precis som jag förväntat mig kändes du som en enkel och trevlig person. Hoppas vi kan träffas mer!

Kramar!

Magnolia Handspun 14 juni 2010 kl. 23:27  

-som en drom...ljuvliga bider Karin.
Sa fina perspectiv och toner.
Kram

kullervilla 15 juni 2010 kl. 02:35  

Ljuvliga bilder från skåne
kramiz//kullervilla

Moa 15 juni 2010 kl. 07:49  

Åh, vilka underbara bilder! Jag förstår att det kan vara svårt att sammanfatta något sådant men bilderna säger så mycket :)

Anjas Hill 15 juni 2010 kl. 08:01  

...och Karin! Jag bara NJUTER av dina alldeles underbara bilder!
Ditt bildspråk tilltalar mig något alldeles enormt!/Anja

Anna-Malin 15 juni 2010 kl. 14:37  

helt fantastiska bilder, på skåne från sin allra vackraste sida...

utanför mitt fönster har rapsen blommat ut och det gula täcket har bytts ut till ett böljande grönt...

kram på dig!

Photos by Storm 15 juni 2010 kl. 19:49  

Jättefin dokumentation som sammanfattar både din upplevelse och det fina landskapet. Just nu är det bara att njuta i naturen/Kram

Georgianna 16 juni 2010 kl. 07:16  

I really love the first diptych, Karin! I think it's a perfect combination of images. Sounds like your trip was fantastic – look forward to seeing more images from it. xo – g

Poppins 17 juni 2010 kl. 22:02  

Kan tänka mig att ni hade en jättetrevlig resa! Det är alltid extra kul att få dela intryck med likasinnade.
kram från Poppins

Blommiga Karin 20 juni 2010 kl. 18:58  

Härlig bild du lyckats fånga på de vackra molnen... Visst fanns det många fina vyer och trädgårdar:)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP