söndag 28 november 2010

A d v e n t



Jag har läst på bloggar om adventspiff och julpyssel ett bra tag nu. Det känns som många - inte bara bloggare - börjar tidigare och tidigare med julförberedelserna för varje år. Julmusik i oktober, lussekatter i november och julgran till advent. Inget fel med det men själv känner jag mig hopplöst efter (var det inte början av oktober alldeles nyss?). Trevligt glöggmys i fredags fick mig dock i rätt stämning. Ljus är tända och snart kommer doft av hyacint att sprida sig även i mitt hem. Ha en fin första advent!




I have read on blogs about Advent and Christmas for a while now. It seems that people - not only bloggers - start earlier and earlier with Christmas preparations. Christmas music in October, Christmas buns in November and Christmas tree for Advent. Nothing wrong with that but I feel so much behind (wasn't it beginning of October the other day?). Meeting up with friends and having glögg last Friday got me in the right mood. The candles are now lit and my home will soon be filled with hyacinth scent. Have a wonderful first Advent (or Sunday if you not celebrate Advent)!


12 kommentarer:

Anna-Malin 28 november 2010 kl. 09:38  

såååå fina bilder!!

de där stjärnorna stod jag och höll i häromdagen. jag får nog slå till nästa gång jag är i stan :)

ha en fin 1:a advent och födelsedagsfirande!

kram
anna-malin

Moa 28 november 2010 kl. 10:37  

Åh, vilka mysiga bilder! Jag gillar verkligen stjärnorna i näver, så snygga! Hoppas du får en fin första advent!

Kram/Moa

Solveig 28 november 2010 kl. 13:31  

...och när julafton kommer är vi less på allt...SYND! Fina bilder på näver stjärnorna! Kram!

Kristi 28 november 2010 kl. 16:38  

I too feel behind when they start getting out the Christmas decor in the stores before Halloween! These images are so beautiful. I love the softness and light...very calming. Hope you have a lovely day. xoxo,Kristi

Marina 28 november 2010 kl. 18:10  

Det där med att börja med julen tidigt är inget för mig. Jag väntar helst till, som nu, adventshelgen. Första glöggen idag och stjärnorna kom upp i fredagskväll.

Hoppas allt är bra med dig. Kram!

Magnolia Handspun 28 november 2010 kl. 18:46  

Beautiful soft images of this special time of year.Love the "natural" feel to it.
Kram.

Linda Lunda 28 november 2010 kl. 19:04  

Trevlig första Advent Karin!
Har inte börjat pyssla ännu....

Anjas Hill 29 november 2010 kl. 07:27  

Vad du kan Karin!/Glad advent!/Anja

Poppins 29 november 2010 kl. 12:32  

Jag har inte heller varit i fas med hösten i år. Vad hände med alla låååånga promenader i höststolen som jag skulle göra? Inte ett enda höstlöv eller en liten kastanj har jag samlat på mig...
Men nu är det advent och ljusstakarna är på plats och glögg fanns det kvar sedan förra året, så nu kopplar jag av och njuter av varje dag - och skyndar långsamt med julförberedelserna.
kramar från Poppins

ingen vanlig dag 29 november 2010 kl. 21:32  

Underbara bilder. Och vilka fina stjärnor. Var har du hittat dem? Granit är min gissning.

/Kristina

Moa 30 november 2010 kl. 18:35  

Vackra bilder och ha en fin vecka.. nu är det adventider och då kan AllT pyssel komma fram om man VILL.. =).. massa adventskramar/Moa

Georgianna 3 december 2010 kl. 06:10  

Simple, sweet, beautiful, dear Karin! Glad you are getting into the holiday spirit. I didn't think I would but I'm starting to send out cards and decorate and enjoying it. Have a lovely weekend! xo – g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP