söndag 7 november 2010

Kalendrar

20101107_blogg1

Nu är mina två kalendrar för 2011 tillgängliga i min Etsy-shop och på Signerat. I flera år har jag gjort kalendrar till nära och kära (en uppskattad julklapp!) men i år har jag tagit steget och även gjort lay-out själv. Det känns mycket roligare. Något annat som känns roligt är att de omnämnts på flera bloggar. Hjärtligt tack till Weronica på En mammas dag, Decor8 och Signerat!

I den ena kalendern har jag samlat några favoritbilder från det gångna året och i den andra är det mina vänner träden som är i fokus. Båda innehåller 13 sidor (en för varje månad och en framsida) och levereras obundna så att de kan användas/hängas upp på olika sätt. Fäst kalendern på en anslagstavla, montera den i en ram eller häng på ett kylskåp.

calenderweb1

 
My two calendars for 2011 are now available in my Etsy and Signerat shops. For years I have made calendars to friends and family (a much appreciated Christmas gift!) but this year I've also made lay-out myself. That feels so much better.  Another thing that feels great is the fact that they were mentioned on some really wonderful blogs. A warm thank you to Weronica, Decor8 and Signerat!

In one calendar I have collected some favorite photos from the past year and in the other one I’ve focused on (my friends) trees.
Both contain 13 pages (one for each month and one front page) and they come unbound so that they can be used / hung up in various ways.  Put a calendar on your bulletin board, mount it in a frame or hang on a refrigerator.


kalender1

26 kommentarer:

Annika Christensen 7 november 2010 kl. 10:15  

Hej Karin!
Helt underbar kalender och just att de inte sitter ihop.
Har inte varit hos dig på länge men ofta så ser jag inte verifieringen så då kan jag inte skriva.
Synd att jag inte visste detta för ett tag sedan då kunde jag ha skrivit om den i AoT. Men man ligger så långt före med allt och jag är redan en bit in i mars.
Men på bloggen kan jag skriva om du har någon bild jag kan låna.

Lycka till
Ha en skön söndag
Annika

♡Johanna♡ 7 november 2010 kl. 10:22  

Hej Karin!

Vilka underbara kalendrar!!!!
Så fina!
Du är verkligen duktig!
Alla bilder är oxå kanon.
Det där har du gjort bra.

Kram johanna

Ninni 7 november 2010 kl. 11:02  

Vad fina de är Karin! Snygg och enkel design helt i min smak. Lycka till med försäljningen!
Hoppas du också får en solig och fin söndag.
kram Ninni

Lilla huset på prärien 7 november 2010 kl. 12:41  

Fantastiskt fin kalender - du måste känna dig stolt och glad. Visste inte att du hade en etsy-shop, måste genast gå in och kika. Hoppas att du säljer många! :)

Kram Jenny

Marina 7 november 2010 kl. 12:44  

Riktigt riktigt fina! VIlken känsla du har för det där med foto och design, kan man kalla det så?

Hoppas allt är bra! Kram!

Lotta MayaLee Photography 7 november 2010 kl. 13:39  

Underbara kalendrar Karin! Jag håller också på att sätta ihop en kalender men har inte haft så mycket tid, så den har blivit lite försenad...
Jag såg dig hos Decor8! Grattis vad roligt!
Ha en skön söndag!
Kram Lotta

Georgianna 7 november 2010 kl. 15:27  

Hi Karin!! Oh, I simply adore your calendars – what beautiful collections, both of them. It's much better to do the layout yourself, isn't it? Makes it much more personal. I love that you call the trees your friends – your respect for their beauty and magic comes through in your images so well. And I was thrilled to see your other calendar featured on Decor8!! Congratulations. Thank you very much for your really sweet comments – I wish you could visit – our trees would love to meet you! xo – g

Photos by Storm 7 november 2010 kl. 16:16  

Åh, så fina. Jag förstår att det är en fin julklapp. Dina bilder är ljuvliga/Kram

Anjas Hill 7 november 2010 kl. 16:34  

Oj så vackra kalendrar. Trädkalendern är verkligen i min smak! /Anja

Magnolia Handspun 7 november 2010 kl. 18:01  

Karin det har har du gjort sa himla snyggt!
Sa delicat och vackert.
Dom ar all sa jatte fina- vad du ar duktig Karin.
Ha...jag gar gjenast och tittar pa din etsy!
Krammar
Camilla

Lusthuset 7 november 2010 kl. 20:01  

Vilka vackra bilder....du är en så duktig fotograf. Jag tycker också att det är smart att de inte sitter ihop....mycket lättare om man vill sätta upp dem. Ha en fortsatt skön höst. Kram!!

Annelie Johnsson 7 november 2010 kl. 21:01  

Så snygga!!! Hoppas att du får sålt riktigt många nu.
Kram♥

Maria 8 november 2010 kl. 17:30  

Jag har just fått hem min beställda trädkalender idag, och är sååå nöjd! Supervackra bilder, som alltid, Karin! Stort lycka till med försäljningen. =)

Karins fotoblogg 8 november 2010 kl. 23:39  

Jamen du, jag såg på signerat.se! Du är så påhittig! Det är verkligen fina kalendrar och du har sån fingertoppskänsla för att sätta ihop bilder. Kul också att du har gjort layouten själv. Jag blir faktiskt inspirerad. Hoppas du får sälja apmycket!

Tja, med hemsidan har det inte hänt så mycket mer tyvärr... Jag har fastnat i att visa upp bilderna. Finns ju album som ingår i tjänsten men det känns inte som jag vill ha det....

Hoppas du mår bra, kram!

Moa 9 november 2010 kl. 08:30  

Oj, så snygga de är! Du är verkligen hur duktig som helst på att fota och hela känslan på kalenderbladen är så fantastisk! Verkligen bra jobbat!

Hoppas du har en fin vecka! Kram/Moa

Christina 9 november 2010 kl. 09:55  

This is the most amazing calender I have EVER seen my friend...wow I LOVE it sweetie!!!! AMAZING work from you!!

You rock!

Hugs/ Christina

Ingen vanlig dag 9 november 2010 kl. 16:54  

Fullkomligt underbara! Träden var fantastiska men det var ju den andra också ;)

/Kristina

Anonym 9 november 2010 kl. 20:49  

Men åh vad fina! Helt underbara! Måste ha, måste ha... men hur ska man kunna välja då?!? Kan man anlita dig för att göra såna där bebiskalendrar till mor- och farföräldrar kanske, framöver?

ingen vanlig dag 9 november 2010 kl. 21:39  

Tydligt funkar inte mina länkar så jag fick ett tips om det. Försöker på nytt :)

/Kristina

Hannele på Hisingen 9 november 2010 kl. 23:20  

jättefina bilder

Maria 10 november 2010 kl. 00:36  

Dom är otroligt vackra Karin. Keep up the good work :) Hoppas att allt är bra!

Anonym 10 november 2010 kl. 11:47  

Den är så fantastiskt fin din trädkalender! På min önskelista!

Kristina 17 november 2010 kl. 20:45  

Otroligt snygga kalendrar!

Karin Wijk 20 november 2010 kl. 21:49  

Jisses vad snyggt!!!! / Kram

♥Karin♥ 25 november 2010 kl. 23:35  

Underbara kalendrar!

PhotoPuddle 26 november 2010 kl. 00:57  

Both these calendars are so beautiful.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP