fredag 31 december 2010

2010

2010 har på många sätt varit ett händelserikt år med många förändringar. Här är 12 bilder, en för varje månad, som får sammanfatta mitt år.

Jakriborg II


I januari firade vi min mammas födelsedag i Skåne. På vägen hem besökte vi Jakriborg, som jag hade velat besöka under en längre tid. Öde men vackert i vinterskrud! Bilden ovan är ny men den här har ni sett tidigare.

_DSC0074 copy3


Vinter. Vinter. Vinter. Februari var kall och riktigt vintrig. Jag besökte den botaniska trädgården flera gånger, något jag knapp hunnit med under resten av året. Lika vackert vintertid som om sommaren!

View from Ponte Vecchio


Trots ett par andra fina resor under 2010 hamnar nog ändå besöket i Toskana och Florens i topp. Som jag längtade dit och vilken dröm Italien är för den fotointresserade! Våren var sen där, liksom hemma i Göteborg...

Wood anemone


...med andra ord var den efterlängtad när den äntligen kom i april.

Sunday morning

I maj fotades bilder till olika projekt och våren försvann alldeles för snabbt.

_DSC0225 copy2

Under sommaren bar det i väg på flera kortare resor till Österlen, Skagen och Stockholm. Jag fann äntligen (till andras förtret ;)) en ljusblå skrivmaskin på loppis.

After rain comes sun


20100817_blogg1

Gravidporträtt, bebisbilder och bröllopsfoton. Slutet av sommaren och början av hösten ägnade jag till stora delar åt att fota porträtt. Kul är det och mer av den varan önskas inför 2011!

_DSC0260 copy

DSC_0107 copy

Första frosten kom i oktober och det känns som om vintern inte kom långt därefter.

Colours in the rain

I november bar det äntligen av till Berlin. Vilken underbar stad (mer bilder därifrån 2011)!

f l y a w a y

Den sista bilden kallade jag fly away när jag namngav den på Flickr. Ett ständigt återkommande tema i mitt liv (och säkert ditt) är klyschan att "tiden flyger i väg". Och som med många klyschor ligger det en hel del sanning i uttrycket. Under 2011 vill jag bli bättre på att ta till vara tiden (prioritera) och på att inte stressa för att hinna med så mycket som möjligt. Vad har du får tankar inför det nya året!?

GOTT NYTT ÅR!


My year resumed in 12 pictures. Happy New Year!

17 kommentarer:

Marina 31 december 2010 kl. 12:43  

Gott Nytt År!

LindaLunda 31 december 2010 kl. 13:28  

Gott Nytt År Karin!
Saknar dig!

rosenskära 31 december 2010 kl. 13:38  

Hej Karin! Vill bara tacka för det gångna året och alla vackra bilder jag fått njuta av. Såg hos Annika att du har gjort en kalender - bra idé!
Hoppas du får ett gott slut och ett riktigt bra nytt år!
Kramar
Lena

LissenTo 31 december 2010 kl. 14:08  

Många fina bilder från ditt år!

Gott Nytt År, önskar Lissen

Randi 31 december 2010 kl. 14:11  

Vilken vacker bild kavalkad du bjuder på! Tack Karin, för all inspiration och vackra bilder, som du bjudit på under året. Vill önska dig en riktigt gott och spännande 2011!
Stor kram
Randi

Solveig 31 december 2010 kl. 14:16  

En sådan fantastiskt fin årsredovisning! Att jag inte tänkte på det upplägget själv..;) - Varenda bild är en njutning för ögat! Gott Nytt År!! (igen) Kram

Lotta 8`) 31 december 2010 kl. 14:47  

Härlig bildkavalkad av ditt 2010, och jag har ju varit med på en av dina resår och fraktat skrivmaskinen hem :)) Så fin så!

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år! Kramar ♥

Ninni 31 december 2010 kl. 14:54  

Vilken fin bildserie! Du är en stor inspiratör Karin!
Nyårslöften har jag slutat att ge. Jag tänker nog bara som du att försöka utnyttja min lediga tid lite bättre så att jag hinner med allt i fotoväg som jag drömmer om att göra.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Ninni

Lotta MayaLee Photography 31 december 2010 kl. 17:34  

Härliga bilder Karin! Ser fram emot att följa dig o dina bilder under 2011.
Gott Nytt År!
Kram

Hannele på Hisingen 1 januari 2011 kl. 10:50  

Vilket år, gott nytt år!

La Burbuja Rosa 1 januari 2011 kl. 12:04  

A very happy new year!!

Magnolia Handspun 1 januari 2011 kl. 17:05  

Karin dina bider ar sagolika..du har sa mycket talent. Jag sitter har och njuter av himmel, babisar och Florence...wow.
Du ar min favortie fotograf Karin, hur du intgrerar ljus och "space" ar fantastisk.
Gott Nytt ar ti dig och dina...och kan inte vante att se mera inspiration fran dig.
xo
Camilla

Anonym 1 januari 2011 kl. 23:57  

Underbara bilder som alltid! Jag har gjort en månadsbildskavalkad på min blogg, kul att se förändringen men bilderna är ju inte lika fina som dina... :)

Ska inte du ha månadsbilder i år igen, förresten?

Bra att du inte tröttnat på gravid- och bebisfoton, vi får höras snart och bestämma tid! :)

Kram

PhotoPuddle 2 januari 2011 kl. 00:08  

These photos are so beautiful. Happy new year!

Hem och Lycka 2 januari 2011 kl. 09:11  

Underbara bilder Karin, du är så duktig! Gott nytt år!

kram Mia

Poppins 2 januari 2011 kl. 17:50  

Tack för ett härligt bloggår och många underbara foton. Jag ser fram emot fler foton från Berlin (och jag tänker också åka dit igen under 2011).
många kramar från Poppins

Georgianna 3 januari 2011 kl. 07:06  

I love this retrospective of your year, Karin – so many wonderful images! Wishing you the best year ever in 2011 and look forward to all your new photos. xo – g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP