lördag 26 februari 2011

Choklad och reseminnen

chokolate
diptych1 web_2


Ni har väl inte missat Christinas Flickr-grupp Shutter divas!? Där finns så många underbara och inspirerande bilder. Den här veckan är temat "shooting still life from above" och min tolkning av temat ser ni här ovan. Kort från über-omtalade Therese Sennerholt design, penna och armband (redan en stor favorit!) från Marocko. Ha en fin kväll!

I hope you've seen Christina's Flickr group Shutter divas!? There are so many wonderful and inspiring pictures. The theme of this week is "shooting still life from above" and my interpretation of the theme you see here above. The card from Therese Sennerholt design, pen and bracelet (already a favorite!) from Morocco. Have a nice evening!

13 kommentarer:

♡Johanna♡ 26 februari 2011 kl. 21:57  

Gillar verkligen dina bilder!

Kram

Lotta 8`) 26 februari 2011 kl. 22:21  

Härliga bilder, gillar kompositionen och färgerna :) Var inne och kikade på bildsidan och även där var det mycket fint att se, ögongodis :)
Må så gott, kram ♥

Mariette 26 februari 2011 kl. 23:05  

Hej Karin!

Vad spännande med en resa till Marocko!
Kan tänka mig att där var mycket av den keramik som är så inne nu...bla pennorna som du visar en färgvariant av...

Många motiv för kameran.

Dit hade jag verkligen velat resa, måste varit inspirerande!

Kram Mariette

Anonym 27 februari 2011 kl. 06:49  

Härlig färgskala och stämning, riktigt bra foto! Gillar citatet oxå... ;-)

Kramar

Camilla Alvén 27 februari 2011 kl. 09:35  

Marocko, vad härligt det låter! Jag har aldrig varit där men drömmer om att sakta promenera genom gränder och titta på tyger, skor, lampor osv.
Ha det bra
Kram

Maria 27 februari 2011 kl. 11:29  

Underbara bilder, så fina minnen och i härliga färger. Marocko är verkligen ett ställe jag skulle vilja besöka någon dag :) Kram!

Yvonne - Frl. Klein 27 februari 2011 kl. 11:32  

Liebe Karin,
ein wunderschönes Stilleben hast Du geschaffen! Die Farben sehen sehr schön aus!
Einen schönen Sonntag wünsche ich Dir!
Liebe Grüße, Yvonne

Ninni 27 februari 2011 kl. 11:39  

Du är så duktig på att skapa vackra arrangemang och stilleben. Inspirerande för mig :)
Ska kika in hos Shutter divas för att få ännu mera inspiration.
Ha en skön söndag!
Kram NInni

Anonym 27 februari 2011 kl. 16:00  

vilka underbara bilder du tar! Kram

Karins fotoblogg 27 februari 2011 kl. 17:51  

Jag blir också inspirerad av dina stilleben. Jag ska nog försöka mig på nåt snart :)

Det här är så fint Karin! Jag har för mig att jag sagt tidigare att jag gillar den bruna färgen på bordet och tillsammans med sakerna så blir det suverän matchning.
Marocko! Hur spännande låter inte det! Jag ser fram emot fler bilder därifrån! Hur länge var du där?

Oh, så roligt att du gillade bröllopsbilderna! Bilderna som jag leverade till brudparet hade dock inte denna redigering, utan "vanlig". Känns som att jag kanske tog i för mycket nu med den disiga känslan, men äh, det får vara så :)

Ha det gott, kram!!

Annelie Johnsson 27 februari 2011 kl. 18:20  

Underbara bilder Karin!! Blir så inspirerad av dina enkla, men väl genomtänkta arrangemang!!

Georgianna 1 mars 2011 kl. 11:09  

Yes, I saw your photo over on Christina's blog – I was excited to see so many of my friends there. This image looks so of serious at first and then I read the quote and laughed so much. It's marvelous!

Thank you for your sweet comment on the botanicals. Much appreciated! :)

Kollegan Petra 16 mars 2011 kl. 11:16  

Åh, den där texten är ju helt fantastisk!! Måste jag skriva upp och börja använda... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP