måndag 28 februari 2011

Dags för vår, eller?

 _DSC0154 copy
_DSC0095 copy nef
_DSC0096 copy

Imorgon vänder vi blad i almanackan igen. Mars. Förhoppningsvis en månad då vintern drar sig tillbaka och våren gör entré. Men om det blir som förra året får vi vänta till april och då får man ta saken i egna händer. Därför tänker jag gräva i arkivet den här veckan och bjuda på vårbilder från 2010. Och visst finns det att ta av. Tänk vad snart en bild är bortglömd när bildmapparna fylls på hela tiden. Häng gärna på och visa vårbilder du med! Först ut Magnolia stellata (stjärnmagnolia). Magnolian är ett av våra äldsta träd (har funnits sedan dinosauriernas tid), och det är alldeles underbart när det öppnar upp sina blommor tidigt om våren.

Ps. Apropå almanacka - just nu rear jag ut de sista exemplaren av 2011 års kalendrar.

Tomorrow we turn the page on the calendar again. March. Hopefully, a month when winter retreats and spring returns. But if it will be like last year we have to wait until April. Therefore, I'll dig in the archives this week and try to find spring pictures from 2010. And there are certainly many to choose from. Imagine how quickly an image is forgotten when the image folders are filled up all the time. Feel free to join and share your spring pictures! Today I'm sharing pictures of Magnolia stellata. The magnolia is one of our oldest trees  and it is quite wonderful when it opens its flowers early in spring. Speaking calendars- right now you find my 2011 calendars on sale.

15 kommentarer:

HA 28 februari 2011 kl. 19:28  

Det är absolut dags för vår! Härliga bilder :-)

Jag vågade klippa in ett par magnoliakvistar från de två av mina magnolior som har uppnått blomningsåldern och hoppas nu att de skall slå ut och ge lite vårkänsla i förväg..

Marina 28 februari 2011 kl. 20:30  

Jag är verkligen helt klar för att möta våren. Vintern gillar jag men när det blir mars vill jag ha vår - direkt.

Kram!

Lilla huset på prärien 28 februari 2011 kl. 20:34  

Åhhh gud jag börjar nästan gråta - jag längtar så efter våren nu. Jag tycker att det är alldeles för kallt och jag fryser hela tiden! Nej fram för våren och de härliga magnoliorna - de ska jag njuta av när det är dags :)

Kram Jenny

Karin Wijk 28 februari 2011 kl. 22:28  

Ja, tack!!! Vårkänslorna bubblar ännu mer i mig nu, TACK :-) Fantastiska bilder som man blir glad av! / Kram

Anonym 28 februari 2011 kl. 22:30  

Ja tack, gärna vår! Underbara magnolia!! Är bra sugen på en kalender men har redan några stycken och pengarna går lätt till annat nu...

Kramar

Annelie Johnsson 1 mars 2011 kl. 08:28  

Underbara!!!
Jag längtar verkligen efter vår just nu...

Skulle verkligen vilja köpa din kalender, men lyckades inte få till det med paypal, går det att lösa på annat vis tror du? Är intresserad av "sakkalendern"

Kram♥

Moa 1 mars 2011 kl. 08:48  

Åh, menar du att magnolian blommar hos dig nu? Här uppe är det fortfarande snö i massor - och det finns inte ens några magnoliaträd... :( Tur att jag kan kika in här och bli inspirerad :)

Ha en toppentisdag!
Kram Moa

Georgianna 1 mars 2011 kl. 11:06  

Such gorgeous images, Karin! I love the dreamy quality to them. I did a double take at first – I thought these were from this year and I know our magnolias are still at the bud stage. Well, it really won't be long! Wishing you a terrific week. xo – g

Karins fotoblogg 1 mars 2011 kl. 11:55  

Helt klart dags för vår!!! Oh, vad jag blir lycklig av magnolior! Och dina bilder är sannerligen inget undantag! Det känns som att jag förknippar dig med magnolior :)

Kram!

Camilla Alvén 1 mars 2011 kl. 13:01  

Ja, nu är det minsann dags för våren att komma. Det känns skönt att februari är över, nu kan det bara bli bättre...

Ha det bra
Kram

Solveig 1 mars 2011 kl. 13:06  

Du är en riktig blomsterfotograf! Så vackert!
Jag fotar ett bröllop till helgen men denna gången funkade det inte med en assistent. Men jag har dig i åtanke! Kram

♥Karin♥ 1 mars 2011 kl. 13:32  

Härliga bilder, karin! Längtar så efter våren. Idag känns det som att det inte är så långt kvar tills den kommer.

Kram!

Unknown 1 mars 2011 kl. 20:41  

vilka underbara magnoliabilder! blev inspirerad att lägga upp vårblommor på flickr hela den här veckan. Ha det bra, hoppas på vår snart!

Ninni 4 mars 2011 kl. 15:17  

Underbara bilder! Jag älskar magnolia och dina bilder gör dem ännu vackrare.

Kristina 29 mars 2011 kl. 21:50  

wonderful pictures. love the white blossoms and the blue sky. i've been always adimiring magnolias, they are so pretty, wih blossoms coming instead of leaves. wish they were here, but it is too cold and winter is so long here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP