lördag 26 mars 2011

Lemon and raspberry macaroons

DSC_0123 copy web

Karin frågade hur det går med mitt och min väns bild- och bakprojekt. Det är några veckor sedan vi gjorde senaste "insatsen" och bakade ljuvliga macroner med smak av hallon och citron. Jag hoppas på fler baktillfällen och fotograferingar i april. På återseende i morgon!

I got a question about my and my friend's photo- and baking project. We did have a session a few weeks ago when we made those lovely lemon- and raspberry macaroons. I hope to bake and shoot some more in April. See you tomorrow!

10 kommentarer:

Lotta 8`) 26 mars 2011 kl. 21:16  

Bakverken ser mycket goda ut! Härlig bild med den rätta färg"touchen" och har det blivit några tavor av bilderna? Hade varit kul att få se tavelväggen :)

Tack för din röst :)
Kram♥

Anonym 26 mars 2011 kl. 23:00  

De ser verkligen ljuvligt söta ut, i dubbel mening... :-)

Georgianna 27 mars 2011 kl. 08:04  

Beautiful!! I heard these were hard to make but yours look perfect, Karin. And your photo makes them even more irresistible! Wishing you a lovely Sunday. :) xo

Tulipa 27 mars 2011 kl. 10:36  

Vilken god och fin bild. Färgerna är ljuvliga ihop.

Ditt inlägg om konst var jättefint också.

Konst är ju verkligen ligger något som ligger i betraktarens ögon...

För visst ser man väl konst ganska ofta i de mest oväntade vardagssituationer?

Kram Mariette

Ninni 27 mars 2011 kl. 11:27  

Ett så milt och fint ljus i din bild!
Dessutom ser kakorna så läckra ut...jag har ju aldrig smakat en macron! Bild- och bakprojekt, det låter härligt. Ett nöje på många sätt :)
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

Moa 27 mars 2011 kl. 11:27  

Åh.. så läckert det ser ut.. riktigt drömskt, smarrigt och härligt. Önskar dig en härlig söndag.. kram/Monica

Camilla Alvén 27 mars 2011 kl. 16:37  

Tjusiga!!!
Gör du ditt mandelmjöl själv eller köper du färdigt? Vi har bara hittat mandelmjöl via internet och då blir det ganska dyrt med frakt och exp. kostnad så Eila maler mandeln själv men det är ju lite meckande med det.
Ha det bra
Kram

Magnolia Handspun 27 mars 2011 kl. 16:41  

Ohhh neeej...jag sag titlen och visste att att det skulle vara nat mumsigt har...saaa gott Karin.

Jag gillar hur du har fokus pa kakerna, med ljus kopp och bakgrund...varligen lackert!
Kram.

Moa 27 mars 2011 kl. 22:33  

Ooh, det ser verkligen läckert ut! Underbart ljus och härligt med de två glada färgerna mot allt det vita... Det är precis min typ av bild :)

Ha en toppenvecka! Kram Moa

Karins fotoblogg 29 mars 2011 kl. 12:52  

Åååhh! Så fint! Jag har aldrig smakat en macron, verkar spännande!

Kul att se projektet! Har bilderna kommit upp på köksväggen då? Det lär bli hur snyggt som helst!

Kram, kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP