lördag 5 mars 2011

Mera Marrakech

20110305_blogg5
20110305_blogg3
20110305_blogg7
20110305_blogg4
20110305_blogg2
20110305_blogg1

Här kommer som utlovat fler bilder från Marrakech. Det var riktigt härligt sommarväder, åtminstone med svenska mått mätt. I Koutoubiaträdgården blommade det underbart och de många träden var fulla av apelsiner och andra citrusfrukter. Tänk om man hade kunnat ta en endaste apelsin från ett träd - jag slår vad om att den hade smakat underbart. På en av bilderna ser ni Koutoubiamoskén, ett av stadens viktigaste landmärken. 
 
I promised to share more pictures from Marrakech and here they are. It was really lovely summer weather, at least if you compare to the weather in Sweden (both now and during the summer). In the Koutoubia garden there were many beautiful flowers and the many trees were full of oranges and other citrus fruits. Imagine if you could have taken even one orange from a tree - I'll bet that it would have tasted delicious. On one of the pictures you see Koutoubia mosque,one of the city's main landmarks.

13 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 5 mars 2011 kl. 23:33  

Liebe Karin,
die Bilder sind wunderschön. Vorallem das mit der Moschee und der Bank!
Ich muss auch unbedingt mal nach Marokko, es muss herrlich dort sein!
Einen schönen Sonntag,
und viele liebe Grüße, Yvonne

Maria 6 mars 2011 kl. 00:22  

Vilken underbar trädgård, det är så exotiskt med apelsin och citrusträd tycker jag och man blir ju så sugen på att åka dit. Härligt soligt och härliga färger som gör mig glad :)

Maria 6 mars 2011 kl. 00:23  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym 6 mars 2011 kl. 06:38  

Vilka underbara bilder! Att det redan är så varmt där att rosor blommar och apelsinerna är mogna... Marrakech är en fantastisk stad!
Kramar

Ninni 6 mars 2011 kl. 08:38  

Vad härligt det ser ut!
Dina bilder gör mig sjuk av längtan till sol och värme. Jag kan nästan känna doften av apelsinblommorna ;)
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

Moa 6 mars 2011 kl. 11:03  

Vilka vackra bilder! Jag blev särskilt förtjust i den med apelsinerna... så exotiskt det känns! Här i Umeå är det fortfarande massor av snö, men det börjar gå lite mer mot våren i alla fall :)

Ha en bra söndag!

Kram/Moa

Anonym 6 mars 2011 kl. 13:48  

Vilka underbara bilder du bjuder på! Nu längtar jag ännu mer till sommaren. Kram

Photos by Storm 6 mars 2011 kl. 18:13  

Så härliga bilder som sprider värme ända hit. Nu har vi ju haft bra väder i helgen så det känns bra efter denna evighetslånga vinter/Kram

Magnolia Handspun 6 mars 2011 kl. 20:51  

Fantastiska bilder. Sa mycket glada farger och sol. Kul att du drog dit tycker jag.

Kan inte vanta till sommaren.
xo

anna-karin 7 mars 2011 kl. 00:56  

Fantastiskt att kunna njuta av rosor och apelsiner i denna tid. Du får mig att minnas när jag plockade apelsiner i bergen på Gran Canaria.

♥Karin♥ 7 mars 2011 kl. 11:23  

Härliga sommarbilder!

Georgianna 10 mars 2011 kl. 07:53  

(I don't know how I missed this, Karin, I'm sorry.)

But I LOVE these images – I can imagine how exhilarated you were to be in such a lush garden, especially at this time of year. Looks like a fantastic place. I would love to visit there! hugs xoxo –

Karin Wijk 10 mars 2011 kl. 10:30  

Oj oj vilka bilder och vilken blomsterprakt! Vill också ut och resa NU!! / Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP