söndag 3 juli 2011

Schersmin och paus

schersmin

Min dator behöver besöka doktorn och i väntan på att den (håll tummarna) tillfrisknar kommer det var lugnt här på min blogg. Utan internet behöver jag dock inte vara eftersom jag numera (vem hade kunnat tro det?) är lycklig ägare till en styck iPhone. Det lär väl dröja ett tag innan jag blir mer insatt i hur den fungerar men hitills har jag installerat ett par fotoappar. Bilden ovan är tagen med Hipstamatic. Glöm inte göra back-up på era bilder i sommar!

I'm having some problems with my computer. Hopefully it will be fixed soon but until then I won't be around much. But I won't be without internet since I recently bought an iPhone. The photo above was taken with Hipstamatic. Don't forget to do your computer/picture back-up throughout the summer!

11 kommentarer:

Fundera grönt 3 juli 2011 kl. 21:10  

Visst är det kul! Kollat instagram också? Är som twitter fast med bilder.
Ha det gott!
Nanna

Marina 3 juli 2011 kl. 21:22  

Bad maken göra back up härom dagen. Vissa bilder, på familjen tex, skickar jag över till dotterns dator också. Det är ju inte så att maken har lust att göra back up varje dag så då kör jag på alternativ två, maila bilderna till dottern. Inte kul om man blir av med bilder!
Hoppas din dator får en rimlig diagnos och slipper allt för långa vårdköer.

Kram!

Fundera grönt 3 juli 2011 kl. 22:14  

Kolla efter mig på Instagram! funderagront där också :)

Lotta MayaLee Photography 3 juli 2011 kl. 22:15  

Vad tråkigt med datorn! Det är faktiskt en mardröm när det strular! Jag kör en automatisk backup var fjärde timme till en annan hårddisk.

Kram Lotta

P.S Kommer att avslöja vem bröllopsfotografen är så snart jag fått ok att visa bilderna :-)

Anna-Malin 3 juli 2011 kl. 22:28  

å, avskyr datakrångel. och kör alltför sällan backup. och när jag gör det fumlar jag ju och raderar bilder. hmm...

klänningen är så fin och jag hoppas kunna använda den på resan.

önskar dig fina sommardagar.

kram!

Ninni 4 juli 2011 kl. 10:46  

Nej vad trist med krånglande dator. Hoppas det är lätt fixat...och inte alltför dyrt ;)
Ha det så skönt!
Kram Ninni

Anonym 5 juli 2011 kl. 08:13  

Fin bild, kul med en sån app - måste kolla om den finns även till Android! Finns fler till iphone...
Tack för igår, vi hörs!

Kram

Poppins 5 juli 2011 kl. 09:31  

Jag har precis kopierat mina bilder för ett halvår bakåt. Jag kör både med hängslen och livrem - kopierar till CD och en extern hårddisk.
Ha en ljuvlig datorfri (nästan) sommar!
kramar från Poppins

Solveig 5 juli 2011 kl. 13:41  

Fin bild! Jag köpte helt klart fel mobbe den här gången! Det finns inga coola fotoappar alls till min Nokia smartphone :( Jag är skitdålig med backup, tycker bara att kundernas bilder är viktiga, hur dumt är inte det?? Min dator är seg som ett gammalt tröskverk längtar efter en ny... synd att din krånglar, men nu kanske du får tid till lite annat istället ;) Kram vi hörs om bröllopet sen...

Lilla huset på prärien 5 juli 2011 kl. 16:04  

Vad skönt att få lite ledigt när datorn pajar sådär. Det har man ju märkt att datorn lätt blir till ett måste och som slukar massa tid. När man borde varit ute... och fotograferat kanske :)

Önskar dig den bästa av somrar!

Kram Jenny

Georgianna 8 juli 2011 kl. 07:31  

It's a great image, Karin! Fantastic colors. I love HIpstamatic – maybe too much! :)

Hope you are enjoying summer and not spending too much time on the computer. These are the days we look forward to all year, aren't they? xo – g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP