måndag 5 september 2011

Autumn inspiration

Jag har en ny favorit. Ett litet koloniområde inte långt ifrån där jag bor. Det är så härligt att bara strosa omkring där och titta på de små trädgårdarna. Några fina, andra fula. En del är synnerligen välskötta medan andra nästintill är vanvårdade. Men alla är de älskade av sina ägare.

Hösten kändes väldigt påtaglig där jag gick med min kamera. De röda, orange och gula nyanserna dominerade. Det fanns bär och frukt. Röda löv och kanske till och med några bruna. Och jag kände höstinspirationen infinna sig. Härligt!

20110905_blogg1
20110905_blogg4
20110905_blogg2

På den charmiga soffan hade jag absolut kunnat slå mig ner en stund och höra gräset vaja i vinden. Vad inspirerar dig i höst?

I have a new favourite. A little allotment area not far away from where I live. It's so nice to walking around there and to see all the sweet gardens. Some are pretty, some are not. Some are really cared about, some are almost neglected. But all of them are loved by their owner. Autumn was there and I felt inspired. What inspires you this autumn?

9 kommentarer:

Blueberry 5 september 2011 kl. 16:03  

Wonderful autumn pictures! greetings, Ira

Yvonne - Frl. Klein 5 september 2011 kl. 16:03  

Das sieht ja toll aus ! Schon so richtig schön herbstlich! Der Herbst ist meine Lieblingsjahreszeit!
Liebe Grüße,
Yvonne

Marina 5 september 2011 kl. 20:56  

Så fina äpple! Ja, de andra bilderna också så klart.

Kram!

Georgianna 5 september 2011 kl. 20:57  

That has just become my favorite apple photo of this year! Beautiful, Karin!

But here, I'm not looking for autumn inspiration. Our weather is gorgeous and we are outside enjoying every second of it.

Wishing you a wonderful week, my friend. xoxo – g

mariaemb. 5 september 2011 kl. 21:24  

Åhhh, underbara bilder! I närheten av oss finns en slott med en underbar slottsträdgård. Där finns det mängder av fruktträd där man får smaka. Ljuvligt!

Ha en fin kväll!
Kram Maria

Anonym 6 september 2011 kl. 04:08  

Tack för att du delar med dig av inspirationen! Måste ut och kolla mitt nya prydnadsgräs, tror det blommar också...

Kram!
Ps Blev visst ett g för mycket i orange i texten ovan... :-)

Moa 6 september 2011 kl. 07:44  

Åh, vilka vackra höstbilder! Jag gillar de mjuka tonerna...

Ha en fin tisdag!
Kram Moa

Blommiga Karin 6 september 2011 kl. 13:22  

Härligt område du har hittat. Verkligen älskar hösten och dess vackra färger. Vackert svajande gräs mysigt! //Kramis Karin

Att vara någons fru 7 september 2011 kl. 08:14  

Men så vackert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP