lördag 10 december 2011

Att ta det lugnt i stormen

DSC_0006 copy


Med tanke på den rådande väderleken (yes - storm igen!) så kan man inte göra annat än att tillbringa helgen inomhus med pyssel, pynt och varma drycker. Passar mig fint. Julpyntat har jag inte gjort, lussekatterna är ännu bara en tanke, julkorten ska både fixas till och skrivas...om jag har flyt är jag kanske klar innan jul. :-)

Ibland har jag mer framförhållning, såsom när jag pysslade med Karin, Lotta och Monica för några helger sedan (tack för en trevlig dag!). Av trollhasseln, som Lotta så vänligt delade med sig av, och utstansade fjärilar, blev det en krans som funkar även efter jul (eller i ärlighetens namn kanske bättre efter jul).

Vad har du för planer för helgen? Oavsett, ta det försiktigt i blåsten!

♥♥♥

Given the weather (yes - storm again!) one should definitely spend the weekend indoors crafting, decorating and drinking something warm. Suits me just fine. I haven't started with the Christmas decorations, I still have some Christmas cookies to bake and I need to make and write the cards I'm sending out ... if I start now I might be done with the preparations before Christmas. :-)

Sometimes I do manage to plan things more ahead. A few weeks ago I met up with blogging friends (Karin, Lotta and Monica). We had a nice time making wreaths out of hazel, which Lotta so kindly shared with us, and cut-out butterflies. I'm sure the wreath will work even after Christmas (or in all honesty, maybe better after Christmas).

What are your plans for the weekend? Have a nice weekend (and if it's storming - be safe)!

14 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 10 december 2011 kl. 11:07  

Liebe Karin, wir hatten auch viel Sturm letzte Woche, aber jetzt schneit es und alles ist weiß, aber nur bei uns im Süden von Deutschland!
Deine Deko sieht toll aus, wir fahren jetzt gleich auf einen Weihnachtsmarkt!
Ein schönes Wochenende,
liebe Grüße
Yvonne

Marina 10 december 2011 kl. 12:43  

Här blåser det men jag har förstått att ni har det riktigt illa.
Jag håller mig inne, bakar lussekatter, byter ut överblommade hyacinter, funderar över julgodissorter...I morgon ska jag köpa någon julklapp har jag tänkt. Det känns lugnt ännu så länge.

Kram!

Lotta 8`) 10 december 2011 kl. 15:37  

Så fin din krans blev :) Tittade nöjt på min idag, och tänkte tillbaka på vår mysiga dag hos KarinN♥
Idag har jag varit ur humör.... är väl vädret gissar jag! Hade tänkt åka till stugan och hämta en En men kanske i morgon. Har vart på gallerian Allum och bytt en grej jag inte var nöjd med, shoppat lite (tröstshopping) och så har jag pysslat runt lite hemma, lite julpynt har kommit fram på hyllor och bord. Funderar på att göra julgodis - eller så sätter jag mig och stickar en stund......
Ha en fortsatt bra helg, kram ♥

LissenTo 10 december 2011 kl. 17:01  

Så effektfullt med fjärilarna, en sådan krans skulle jag gärna ha i mitt hem. Vad trevligt att pyssla med vänner.

Har du skickat efter fjärilstansen. Jag hoppas att den går att köpa i Göteborg. Ska ner strax före jul.

Idag har jag fikat med gammal fd arbetskompis och gått i inredningsaffärer med henne, supertrevligt.

Kram Lissen

Fröken Fräken 10 december 2011 kl. 19:02  

Ingen blåst här! Men däremot snö snö oh åter snö som gör att man gärna stannar inomhus. Tänk om man fick se riktiga fjärilar fladdra runt istället... åh.

Mariette 11 december 2011 kl. 09:30  

Hej Karin!

Inte lätt att hinna allt man vill, men man hinner det man hinner... Julkorten är beställda och nu är det julklappsinköp som gäller,- annars hade jag gärna stått och julbakat och pysslat idag...

Vilken fin krans!
Bäst att hålla den inne så inte fjärilarna flyger iväg!

Ha en fin tredje advent!

Kram Mariette

Anonym 11 december 2011 kl. 18:09  

Ja det är galet vilket väder! Vi var ju i Kungsbacka i fredags och vågade/ville inte åka därifrån i stormen så vi fick sova över. Och nu är G sjuk... :(

Hoppas du har en skön tredje advent!
Kram

Karin Wijk 11 december 2011 kl. 22:21  

Låter perfekt! Innemys med pyssel kan ju bara bli bra :-) Vilken fin krans! Själv har vi fixat hemma med både tråk-måsten och lite annat kul utomhus i den lilla snö som kom. Exempelvis blev det en snölykta :-) / Kram

Karins fotoblogg 12 december 2011 kl. 08:56  

Oh, så fin krans! Väcker ett klart habegär! :)

Ninni 12 december 2011 kl. 19:16  

Kransen gillar jag jättemycket! Jag skulle gärna ha en sån ovanpå öppna spisen. Någon storm har vi inte drabbats av här på ostkusten men däremot regn idag. Jag jobbar bara den här veckan sedan är jag ledig så jag sparar lite jobb till senare. Vi tar det ganska lugnt i jul både med mat och pyntande.
Må så gott och hoppas det slutat blåsa.
Kram Ninni

Georgianna 14 december 2011 kl. 08:15  

Hi Karin! I love this wreath! I must make one myself. It's the first I've seen that's inspired me. And so great it can be used all year.

I'm almost caught up with my cards and gifts that have to be mailed. Otherwise, I'll be relaxing! xo – g

Att vara någons fru 15 december 2011 kl. 20:52  

Vilken otroligt vacker krans!

Katy Noelle 17 december 2011 kl. 01:54  

Oh, Karin! I love your wreath! With a red checked ribbon (or, even, not) I think it's a perfect Christmas decoration. but, I don't know why - butterflies fit perfectly with Christmas!!!

If you don't mind (and you don't need to respond to me or anything!!!)....this was my Christmas post from last year!

http://inthesunnyspot1.blogspot.com/2010/12/life-is-so-generous-giver-but-we.html

The butterfly is a symbol of hope! =]

Anyway, this is such a lovely and fresh post!

=]

Katy Noelle 17 december 2011 kl. 05:03  

and, I've come back just to say that I hope that you don't mind me putting the address link to one of my posts. I don't usually do that - just sometimes when I think, "OOoooo! I really want to share and respond!" Hope you don't mind....=0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP