söndag 1 januari 2012

2011

2012. Som så många andra vill jag se lite tillbaka innan jag blickar framåt och tar mig an det nya året. Att ta sig tiden att summera och tänka på det som har varit känns fint i en värld där vi (jag) allt som oftast inte stannar upp utan stämdigt är på väg mot nya mål och riktningar. 2011 bjöd för min del på många upplevelser, resor, nya bekantskaper, spännande fotoprojekt men också några mindre roliga saker. Året inleddes med snö, kyla och en del soliga dagar, vilket jag mer än gärna förevigade med min kamera.



Det jag kanske kommer att minnas mest från 2011 är de resor jag gjorde och inte minst resan till Marocko. Där, mitt i den arabiska våren, mötte vi ett land och en kultur så olik allt annat jag har upplevt. Värmen, färgerna, fattigdomen, människorna, historien...ingenting lämnade mig oberörd. Som en liten kuriosa kan jag nämna att en viss Ernst var där samtidigt. Undrar just om han blev lika inspirerad och berörd som jag blev? Nedan tre bilder jag inte har visat här tidigare.





Vintern höll oss i ett järngrepp även i mars och med vi väntade på våren roade jag mig med att fota sötaste bebisen och bläddra igenom bildarkivet på jakt efter vårbilder.



När sedan våren till slut kom i april fotade jag blommor, ljuvliga körsbärsträd och fjäderprydda buskar tills nacke och armar sa stopp.



I juni åkte jag och en kollega till Irland. Där besökte vi raraste staden Galway i regn. Bättre väder bjöds det på i Skåne och Köpenhamn, som besöktes under månadens senare hälft.



Juli - semester med fler resor till Danmark, Litauen, Östersund och Stockholm. Härliga porträttsessioner. En värld i chock och sorg.


Under sommaren skaffade jag en iPhone. Jag som länge var emot smartphones av alla de slag föll handlöst. Så roligt jag har haft och vilken nytta den har varit till. Nedan fyra bilder fotade med iPhonen. I augusti kom slutligen boken, där två av mina bilder finns med.


I början av hösten gjorde jag klart tavelväggen, fotade äpplen i alla dess former och förälskade mig i bruna och gula färgtoner. Dessutom fick jag efter en månads väntan hem min nya dator. Bilden får också symbolisera mitt återuppväckta intresse för inredning, som flytten i slutet av förra året har fört med sig.


Höst, tidningspublicering och ett nytt inspirerande fotoprojekt tillsammans med härliga bloggvänner. Oktober var en fin månad!



I november bytte jag höststormar mot en efterlängtad resa till Spanien. Äntligen fick jag återse vänner från min tid i Tyskland. Bilderna nedan är från Madrid. Bilder från Barcelona finner ni här.



I december ville julstämningen inte riktigt infinna sig och det mesta av julpyntet förblev liggandes i en låda i källaren. Ute fortsatte det att blåsa storm var och varannan dag. Året avslutades dock verkligen på topp. Vi åkte Göteborgshjulet. Med hjärtat i halsgropen (en höjdrädsla jag brukar kunna mota bort gjorde sig plötsligen påmind) njöt vi av underbara fyrverkerier.



Nu blickar vi framåt mot ett helt nytt år. Även om det mesta är oplanerat än så länge finns det redan saker jag ser fram emot. Det blir nog färre resor än 2011 (kanske bra för både mig och miljön!?) men jag hoppas möta våren i Paris. Tack till alla er som förgyller min dag när ni kikar in här och lämnar den ena fina kommentaren efter den andra. Jag vill också passa på att tacka för all inspiration ni ger! Gott nytt 2012!

*** 

2011 resumed in pictures. Happy New Year everyone and thank you for your kind support and friendship. I look forward to following you and sharing many more things in 2012. 

13 kommentarer:

Anne 1 januari 2012 kl. 21:54  

lovely collection - happy new year to you!

FO - 2 1 januari 2012 kl. 23:06  

Du er en dyktig fotograf som tar fantastiske bilder!
Til stor inspirasjon!

Ønsker deg et godt og opplevelsesrikt nytt år, Karin!
Måtte det bli et år med mange gode dager og fine stunder.
Vakre blomster, reiser, naturopplevelser, farger, skjønnhet og mange flotte bildemotiver og blinkskudd.

Kos deg i, og med alle dagene i det kommende året! ♥

Kristina - ingen vanlig dag 2 januari 2012 kl. 08:58  

Så underbara bilder och fint summerat!

Kul att du läste min och såg det där med fotoklubben - jag har tänkt på dig! Vi bor ju ganska nära varandra. Jag skickar ett mail i dagarna helt enkelt :)

Gott nytt 2012 och kram.

Marina 2 januari 2012 kl. 09:19  

Älskar dina bilder! DU har alltid så fint ljus/skimmer över bilderna. Är det redigerat eller är det en inställning?

Du inspirerar mig mycket, tack för det.

Kram!

beautifully, suddenly 2 januari 2012 kl. 10:18  

Happy new year, Karin! I hope that 2012 is wonderful for you :) Beautiful photographs, as always!

Anonym 2 januari 2012 kl. 13:41  

Åh, så många fina bilder! Du har hunnit med många spännande resor i år, kul att få uppleva så mycket nya saker :)

Jag ser också fram emot vad 2012 har att bjuda på! Kram Moa

Petra 2 januari 2012 kl. 21:31  

Så många underbara bilder du har tagit under året! :) Hoppas 2012 kommer att bjuda på lika många fina stunder att föreviga!
Många kramar från landet. /Petra

Georgianna 3 januari 2012 kl. 10:44  

Dear Karin,

This is a seriously beautiful collection of photographs! I'm so glad you posted them all together - what a treat!

Wishing you the very best New Year ever and much happiness. Thank you so much for your friendship and wonderful images throughout the year. xo – g

Moa 6 januari 2012 kl. 22:13  

Åh.. så mycket vackert du fångat på bild och vilket fint år du haft med både inspirerande resor och annat som hänt.. önskar dig ett lika fint 2012.. kram bästa Karin önskar jag

Laila 7 januari 2012 kl. 01:31  

Vilken vacker inspiration du ger

Vill bara glida in och tala om att jag är här nu igen. ;-)
Den här gången för att önska att du får ett helt underbart 2012 ♥

Anonym 7 januari 2012 kl. 22:53  

Wow vilka vackra bilder, som alltid! Har varit dålig på att läsa bloggar på sistone men nu har jag köpt en ny iPhone så det kanske blir bättre... :)

Såg att länken till bebisfotograferingen hade blivit fel, det länkade till pannkakor - visserligen sött det också... ;)

Åh Paris är jag också sugen på, funderar på antingen det eller Barcelona. Undrar hur stor G behöver bli för att vi ska vilja/kunna/våga lämna honom hemma en helg...

Vi hörs!

Kram

Jes/Vita villa vila 8 januari 2012 kl. 23:56  

Karin!

Vilken kavalkad av helt underbara bilder! Du är så duktig och det är en fröjd att titta in här och inspireras! TACK för det!

Kram Jes

CV Love 20 mars 2012 kl. 09:40  

loving photos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP