fredag 6 januari 2012

Att drömma sig lite bort...


 Igår var jag på spa med en vän och vi hade en sådan underbar och avkopplande dag! En stund på Art garden spa kan verkligen rekommenderas. Jag älskade deras lilla vinterträdgård, den avkopplande atmosfären och den enkla fina Asieninspirerade inredningen! Mer behövdes inte för att vardagen(s tristess) skulle kännas långt borta.

Något annat som får ofta får mig att glömma tid och rum är en titt i mitt bildarkiv. Häromdagen kikade jag igenom mina bilder från New York, som jag besökte för två och ett halv år sedan. Vilken häftig stad det är. Min bästa minne från resan är när vi vandrade över Brooklyn Bridge i skymningen. Det skulle jag gärna göra om!

DSC_0063 copy texture 20x16


En semestervecka går fort. På måndag är det dags att jobba igen. Helgen ser ut att kunna bjuda på en hel del skönt väder, så jag hoppas kunna vara ute och tanka D-vitamin! ;) Hoppas du har något härlig inplanerat!

Yesterday I spent the day with a friend on a close-by spa. It was such a wonderful day. I loved the winter garden, the atmosphere and the Asian-inspired interior design on the spa. I totally forgot all about boring everyday things. Something else that makes me forget time is to browse through old photographs. The other day I found my pics from New York, which I visited more than two years ago. What a wonderful city! One of my best memories from the trip is when we walked over Brooklyn Bridget at dawn. I'd love to do that again! My vacation is soon over for this time and on Monday it's time to work again. The weather is supposed to be nice during the weekend so I hope to be able to spend a little time outdoors. Hope you have something nice planned for the weekend!

8 kommentarer:

Georgianna 6 januari 2012 kl. 09:20  

Hello, dear Karin!! And Happy New Year!! Oh, how I love this photo of the Brooklyn Bridge – beautiful and perfectly vintage!

A spa day is such a good idea, especially when it's dark and dreary outside. :)

I hope you enjoy a lovely weekend before heading back to work. I didn't take a vacation per se over the holidays but did have some quiet and relaxing days which was super.

Wishing you the very best year ever!! xoxo – g

LissenTo 6 januari 2012 kl. 10:38  

Som du säger, med sitt bildarkiv kan man drömma sig bort och tid och rum försvinner.

Till New York har jag aldrig varit, dina vackra bilder gör mej ressugen.

Låter som ett fint spa och vilken livskvalitet att göra tillsammans med kompis.

Ha en fin fotarhelg. Kram Lissen

Mariette 6 januari 2012 kl. 10:50  

Hej Karin!

Vad härligt det lät med spa, det är sånt man kan behöva så här års för att tanka kraft.

Vilka bilder, drömmer om att åka till New York, someday maybe...

Kram Mariette

Katy Noelle 6 januari 2012 kl. 14:36  

Oh, I've missed a few posts but that simply means more treasure to look at! ;) The first snowy landscape in your 'year in review' and the beautiful olive tree speak of the beauty of January to me! So fresh - so gentle! Aaaaaah! =] but it's so fun to see all the color and to remember leaves on the outdoor trees and growing things, too!

I hope that you have a lovely last few days of you vacation!

Best wishes,

Katy Noelle

Anonym 7 januari 2012 kl. 17:57  

Åh, jag vill också resa till New York! Dina bilder därifrån är superfina, både urbana och drömska på samma gång :)

Igår tog vi en långpromenad ett snöigt och soligt landskap, det var helt fantastiskt!

Ha det fint!

Kram Moa

Anne 7 januari 2012 kl. 20:26  

Great photographs! Make me long for NYC... some day soon again, I hope!

Camilla Alvén 7 januari 2012 kl. 20:41  

Visst är det härligt att drömma sig bort en stund i sitt bildarkiv och bilderna du visar gör mig sugen på att resa till en storstad.
Ha det bra
Kram

Anonym 12 januari 2012 kl. 01:31  

Hello:)I absolutely love your photos:)Very delicate and sentimental mood:)Love it:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP