söndag 27 maj 2012

Mood board in May


E u f o r i n fortsätter. Det har exploderat i trädgård och natur den senaste veckan. Månadens moodboard består framför allt av blommande perenner men även syren, med den ljuvligaste doften av dem alla.

Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Vill du också anta utmaningen? Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Fotodagboken, Rackarungar, Trädgården på höjden, Inspired (Kate Iredale), Vid Vätterns strand, Lottas trädgård, AnnamA, LissenTo, Everyday miracles, Sabinas foto, Ai loves,

Grattis alla mammor!
 
*** 
The euphoria continues. The garden and the nature is now in full bloom. The mood board of May consists of flowering perennials such as bleeding hearts, crane bills and columbines but also lilac (with the most heavenly scent!).

Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. Do you want join the challenge? You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog.

We create monthly mood boards: Karin A photography, Fotodagboken, Rackarungar, Trädgården på höjden, Inspired (Kate Iredale), Vid Vätterns strand, Lottas trädgård, AnnamA, LissenTo, Everyday miracles, Sabinas foto, Ai loves,

Happy Mother's day (yes, we celebrate it today on May 27 in Sweden!)

20 kommentarer:

Katarina 27 maj 2012 kl. 15:50  

Hej Karin!
Försommarvackert hos dig idag!
Min mood board finns här: http://fotografiska.blogspot.se/2012/05/mood-board-maj.html

Kram Katarina

Trädgården på Höjden... 27 maj 2012 kl. 16:24  

Man skulle verkligen vilja känna alla dofter från bilderna nu. Somrigt och så ljuvligt.

Jag har lagt upp mitt mood board på min blogg.

Hälsar Åsa

Kate I 27 maj 2012 kl. 16:46  

Hello Karin, I've been admiring your mood boards for awhile now and thought I'd try one myself so thanks for the inspiration! I travelled to Mexico this month and created my mood board there last week. Your mood board is so very delicate and lovely with the pink, blue and purple blossoms. Here's mine...

http://kateiredale.typepad.com/inspired/2012/05/may-mood-boardsan-pancho.html

Anna/Rackarungar 27 maj 2012 kl. 18:33  

Som alltid, otroligt vackert, Karin!

Här kommer mitt första trevande bidrag; http://rackarungarbloggar.blogspot.se/2012/05/moodboard-i-maj.html

Hoppas du haft en fin sommardag.
Kram Anna

Marina 27 maj 2012 kl. 19:43  

Så fint!

Ja, du var en av de första att läsa och kommentera min blogg. Vi har hängt i hop länge nu! Ha!
Jag hoppas absolut att vi får tillfälle att träffas igen. Det skulle verkligen vara trevligt.

Kram

Lotta 27 maj 2012 kl. 20:57  

Nu har jag också lagt upp min moodboard, det fanns så himla mycket blommor idag och det var så kul att göra den!
Gillar din tavla, är det 3 olika nävor du visar? Jag har med den mörklila!
Ha en fin söndag kväll och tack för att du ordnar detta roliga!
Kram Lotta

Salma 27 maj 2012 kl. 21:04  

such a lovely idea... :)

i'm looking forward to seeing all the other moodboards!

have a nice evening
salma

CreandoPhoto 28 maj 2012 kl. 00:46  

Åh, så vackert! Vilken alldeles underbar blogg du bjuder på. Märkligt att jag inte har hittat hit tidigare.... Men nu är jag ju här. Och hit återkommer jag ju dessutom. Kanske hoppar jag till och med på den fina moodboard-utmaningen...?

Kramar Kicki

Katarina 28 maj 2012 kl. 08:13  

Nästa gång du kör förbi får du komma in!
Kram!

Moa 28 maj 2012 kl. 14:51  

Underbart som vanligt! Nästa år borde du ge ut en almanacka med dessa bilder, då har du ju perfekt årstidsanknytning också :)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Moa

Lotta 8`) 28 maj 2012 kl. 22:16  

Åh så fint! och så gulligt med de små syrenblommorna :)
Nu fick jag till en bild i tid för en gång skull :)
Kramar ♥

AnnA 29 maj 2012 kl. 17:26  

Hej Karin!
Så vackert fotografi, och inspirerande!
Lite sent på det, kom jag på att det var moodboarddags, och det finns mycket att plocka i trädgården just nu.
Mitt bidrag finns här: http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.se/2012/05/moodboardmaj.html
Ha det gott!
hälsn
AnnA

LissenTo 30 maj 2012 kl. 22:37  

Så skirt och vackert, denna underbara tid och du visar det på det finaste vis.

Ha det gott. kram Lissen

Ps Ser inte ditt pinterest Ds
Ps 2 Imorgon kommer mitt mood board Ds

LissenTo 31 maj 2012 kl. 08:26  

Nu ligger mitt moodboard uppe :-)

ally 31 maj 2012 kl. 14:25  

Yours is so pretty - love all those colours
I've found pretty this month too - a bit surprising for the end of autumn

Sabina 31 maj 2012 kl. 17:29  

Hej! I sista minuten så kommer även min mood board för den här månaden... =) http://sabinasfoto.wordpress.com/2012/05/31/mood-board-may/

S 1 juni 2012 kl. 15:06  

I really admire your creative process and style! The flower display is amazing ...so soft..so beautiful...so mood uplifting...I want to paint this !
Love ,
Sanghamitra
{from India }

Katy Noelle 1 juni 2012 kl. 22:40  

This looks like so much fun - I have GOT to get myself together to do this, one of these months!!!

and, I've seen this, already, I'm just having a moment that I can stop and comment a little, today. I always come running when there's a post from you, you know! lol =] it's true....

Ai 13 juni 2012 kl. 15:47  

I am so late in posting! It's been crazy out here, but I just wanted to take a few moments to get my board out. Your photos look beautiful, hopefully I will get a chance to read your posts soon! Ai

Ai 13 juni 2012 kl. 15:58  

I'm quite late in posting my board! But I wanted to get one out before June is over :-)
Your photos are looking beautiful, hopefully I'll get a chance to read more of your posts soon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP