tisdag 3 juli 2012

Books and berries...




Rena semesterlunken här inne på bloggen, trots att jag ska jobba en vecka till.  Redan nu har jag lagt fram årets läshög, som jag förväntansfullt tittar på när jag går förbi. För är det något jag ser fram emot just den här sommaren så är det att hinna läsa böcker. Jag är en periodare när det kommer till skönlitteratur och i vår har det tyvärr blivit mindre än vanligt. Några av böckerna på bilden har jag fått i present. Det är alltid extra kul att få läsa en bok som någon annan valt, speciellt när det innebär att man får en bok i sin hand som man kanske aldrig hade kommit att läsa annars.

Även om det är ett annat tempo här på bloggen är det allt annat än lugnt i "verkliga" livet. Blir tyst här framöver beror det på att jag har fullt upp med bloggbesök, jordgubbsplockning och pionstudier. Helgen som kommer ska jag dessutom tillbringa i ett  torp i Småland.

***

I'm already in vacation mood, even though I have to wait one more week until it's finally some weeks off from work for me. One thing I'm looking forward to doing when I'm on holidays is to read some books/novels.  Some of the books above was given to me. Reading books that someone else has choosen is really nice, especially when it means reading something that you wouldn't have otherwise. Except for books it's much about flowers, berries and visiting friends at the moment. :-)

7 kommentarer:

CreandoPhoto 4 juli 2012 kl. 00:48  

Njut din tid! Jag njuter av varje inlägg du gör. Och inspireras:)

Moa 4 juli 2012 kl. 08:15  

Vilken härlig bokhög! Jag lyssnar på en massa deckare av Jan Mårtensson på ljudbok, det är mysigt men inte lika mysigt som att läsa pappersböcker... Fast praktisk att kunna göra annat samtidigt förstås.

Låter underbart med besöket i torpet, hoppas det blir härligt!

Kram Moa

Marina 4 juli 2012 kl. 08:35  

Böcker är härliga! I alla fall riktigt bra böcker.

Ett torp i Småland låter ju härligt.

Kram

Carla Coulson 4 juli 2012 kl. 09:08  

Enjoy your holiday I too am looking forward to summer holiday reading not until August for me though!
Carla x

Georgianna 4 juli 2012 kl. 09:27  

HI Karin,

It sounds like you will have a wonderful holiday! I hope you have lovely weather and a very relaxing and rejuvenating time. Looking forward to the photos!

xoxo

– g

annixen. 4 juli 2012 kl. 22:10  

Har också en vecka kvar till semestern, och nu blev jag riktigt sugen på att samla på mig en bokhög inför nedfärd till Fjällbacka.

Vilka fina bilder du förmedlar!!

Lina 5 juli 2012 kl. 23:08  

Åh, tack för påminnelse om semesterböcker. Haha. HInner knappt med de glossiga magasinen längre, men ett par böcker hör ju semestern till. Börjar med nåt lättsmält tror jag;-)

Kram Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP