torsdag 13 september 2012

Fabriken - hall


Ljus och luftig. Med plats för min antika howardsoffa, kristallkrona och fina tapeter. God förvaring, både synlig och dold. Ett golv som är lätt att hålla rent. Min hall, eller rättare sagt, min drömhall.

Fabriken, som har höstpremiär den här veckan, rivstartar med tema hall. Åh, vilket antiklimax. Himla kul att Fabriken är igång igen efter sommarupphållet men hall. Vad kan jag bidra med när det gäller bilder och tankar kring hallen? Jag som har den mest hopplösa lilla hall. 2 kvm, fyra dörrar, ingen förvaring. Nej, det är nog så att andra får stå för inspirationen och idéerna den här gången. Jag kikar runt och inspireras!

Det bästa med min pyttelilla hall? En sockerlåda (ett normalt skoställ får givetvis inte plats!), som förvarar de skor som används mest, och en pall från Granit. Förvaring och sittplats i ett. Eller ja i bästa fall fungerar den som sittplats men oftare som avställningsyta för allt som just kommit in genom dörren eller är på väg ut ur densamma.

Nästa vecka bjuder Fabriken på höstplanteringar. Det är mer min melodi! 

***

I'm taking part in Fabriken (the Factory), which gathers bloggers, who write about home and interior design. The theme for today is hallways. I have the smallest and least inspiring hallway but dream about a spacious and bright one.  Above a few things that I do like (in/about) my hallway... :)

6 kommentarer:

LissenTo 13 september 2012 kl. 10:14  

Tycker du har gjort ditt bästa av din hall. Fina detaljer gör den fin.

Önskedrömmar får man ha, men verkligheten är som den är.
Sockerlåda, åh det vill jag ha, som skoställ, så snyggt.

Kram Lissen

Katy Noelle 13 september 2012 kl. 14:32  

SWEET! =] You know, I'm still dreaming about getting some of those floral keds that you blogged about...oh.... I think you blogged about it YEARS ago. Still dreaming about them.... ;)

and, it must be said - "Wow, that shoe horn is really adorable!"

xo

CreandoPhoto 13 september 2012 kl. 17:25  

Oavsett hall, så har du vackra bilder. Räcker långt för mig!

Kramar

Yvonne - Frl. Klein 14 september 2012 kl. 17:24  

Liebe Karin,
ich freue mich schon jetzt auf Deine Bilder von Rom. Meine Schwester fährt in 2 Wochen nach Rom!!!
Alles liebe
Yvonne

Fröken Fräken 16 september 2012 kl. 20:37  

Det där låter precis som hall.. helt omöjlig att fota den också! Men när man bor ganska litet är jag glad över att man valt att göra hallen liten och rummen stora.

Unknown 17 september 2012 kl. 21:29  

Hallar är kluriga rum! Kan kännas lika mycket som hit som shit. Tema som berör helkt enkelt! ;) Härliga foton du bjuder på! vi lär kika förbi igen!:)

XoX
Atta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP