tisdag 4 september 2012

Something new


I söndags blev det en tur till Ikea för att spana in höstnyheterna, däribland omskrivna Lappljung. Den hade sålt slut! I stället köpte jag med mig några meter tyg och några timmar senare förärades soffan med ett stycke ny kudde. Det ena ledde till det andra; planer på fler kuddar (har man inte alltid planer på fler kuddar?) och nytt bord. Jag tänker mig ett vitt runt bord. Och för att testa lite grann fick det mörka träbordet ge vika för ett vitmålat som tidigare fungerat som sidobord. Apropå att göra om skulle jag gärna byta ut tapeten bakom soffan men den idén tror jag inte hyresvärden nappar på.


Att jag lyckades shoppa tyg, sy kudde och möblera om på en och samma dag får ses som en smärre sensation. Ombytlig och otålig är jag och en tanke hinner oftast inte bli verklighet innan nästa projekt redan är påbörjat (i huvudet).

Nu blir det jobb. Ses senare i veckan!


 
On Sunday I took a trip to Ikea to check out what's new for the season. I bought some fabric and a few hours later I had a new pillow on the couch. One thing led to another and now I'm planning more new pillows and a new white table. I really surprised my self (making the pillow on the same day that I bought the fabric). I'm usually the most changeable and impatient person, which means that I often get a new project idea in my head even I start the previous one. Have a nice week ahead!

9 kommentarer:

CreandoPhoto 4 september 2012 kl. 08:33  

Precis det tyget ligger här och väntar på att bli kuddar. Ursnyggt!

Unknown 4 september 2012 kl. 09:10  

Lekre bilder - spesielt det øverste :)

//Beate :)

MammaElva 4 september 2012 kl. 10:39  

Det där tyget är jag just nu tokkär i! Ha en fin dag!

Katy Noelle 4 september 2012 kl. 14:25  

=] I'm the same as you. I buy for the next project before I'm finished with the one before it! Especially, now, because my sewing machine is buried in a pile in a room that's being renovated! =/ I've been thinking that I need to just 'bite the bullet' (as they say) and make a mess and dig for it!

Karin, I love seeing your modern Swedish style! =] (I think I've got that right. ;))

xo

Petra / Popetotrora 4 september 2012 kl. 14:32  

Bra jobbat med kuddarna!

Gillar verkligen dina natur-moodboards föresten. Nästa månad satsar jag på att hänga på med en egen. :)

Birgit 5 september 2012 kl. 08:21  

Jättefina kuddar! Att komma så långt med ett projekt på en dag vore högst ovanligt även för mig... :)

Kram, hoppas vi ses snart!

Georgianna 8 september 2012 kl. 18:38  

Love the pillows! I am also very impressed that you made the new one the same day you purchased the fabric.

I have TONS of fabric that is made into all sorts of imaginary things. :) In other words, I haven't touched it. I did go so far as getting the machine out of the attic. :)

xo

Katy Noelle 8 september 2012 kl. 22:45  

Oh, this is just so pretty. Thought I'd say it again! ;)

(I love 'decorating'. =])

Sabina 15 september 2012 kl. 17:21  

Otroligt snyggt med flaskan som vas. Måste nästan gå ut i vår bod och spana in flaskorna som står där, kanske kan göra något liknande med dem hos oss... Tack för inspirationen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP