torsdag 29 augusti 2013

Fabriken: Kök




Kök är dagens tema inne på Fabriken och vill ni se riktigt inspirerande små och stora kök ska ni klicka er in dit. För egen del bjuder jag på ett par detaljbilder från mitt lilla kök. Jag bor i en lägenhet med öppen planlösning, på gott och ont, och längtar efter ett riktigt kök där man kan stänga dörren om disken. ;)

Trots att jag har funderat en hel del kring hur drömköket ser ut är det ändå maten som står i fokus i mitt kök. Maten som ställs på bordet är numera lite grönare och nyttigare. Av paketen ni ser på mitt köksbord blev det bönpasta med sojafärssås, knäckebröd gjort på majsmjöl/frön och blåbären hamnade i filen tillsammans med linfrön, solrosfrön, pumpakärnor och nötter. Bästa frukosten just nu.

Apropå kök måste jag få tipsa om Little Paris Kitchen. I ett minikök i Paris lagar Rachel Khoo den ena härliga rätten efter den andra. På youtube hittar du många fina klipp!

***

The kitchen is the weekly theme over at Fabriken. These are just two snap shots from my little kitchen, where I focus on the food (trying to eat more greens and healthier these days). Have a lovely weekend!

4 kommentarer:

annelie_ua / blomsterochbakverk 30 augusti 2013 kl. 08:41  

Ser alldeles ljuvligt fint och gott ut alltsammans. Kan förstå din längtan att få stänga en dörr. Köket har en förmåga att bli lite stökigt mellan varven ;-)

LissenTo 30 augusti 2013 kl. 21:12  

Blir sugen att laga mer nyttig mat när jag ser dina fina bilder. Har iallafall en sockerfri månad.

Mitt kök är litet, litet trött på det ibland.

kram Lissen

Georgianna 1 september 2013 kl. 20:10  

Hi Karin,

I admire you for your healthy eating! It's a discipline but worth it.

Hope you are well and enjoying the weekend. It's a holiday Monday so quiet here, although I'm working, of course. :)

x

Kristina - ingen vanlig dag 1 september 2013 kl. 22:35  

Ja, drömma kök är jag bra. Vi kan göra det tillsammans :) Du verkar göra så mycket god mat - inspirerande! Här är maten allt annat än inspirerande just nu... Har totalt kommit ur det och med tanke på den kommande renoveringen och allt stök så blir det nog så ett tag till. Tyvärr.

Bilderna är underbara btw! Hojtar när de är inne.

Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP