söndag 15 december 2013

Bits of Brooklyn



Det är nästan en månad sedan jag kom hem från min resa till Kanada-USA. En av dagarna i Nyc tillbringade vi i Brooklyn och besökte några finfina ställen. Vi började morgonen i Williamsburg där vi bland annat fikade på den svenska espressobaren på Konditori. Innan lunch hann vi också med ett besök på fantastiska Mast Brothers Chocolate. Riktigt god (mörk) choklad kombinerat med de snyggaste förpackningarna jag nånsin sett gör det helt klart till ett vinnande koncept!




Lunch åt vi på ReynardsWythe hotel. Tyvärr såg vi inte mycket av hotellet (takterrassen var inte öppen) men jag fick väldig lust att återvända någon annan gång. 



Efter lunchen promenerade vi vidare mot Greenpoint och teateljén Bellocq. Det är inte helt lätt att hitta till Bellocq och väl där måste man ringa på dörren för att komma in. Det visade sig dessutom vara stängt när vi var där - snopet! Jag bestämde mig i alla fall för att återvända ett par dagar senare och jag är verkligen glad över att jag gjorde det. Snyggare tebutik (ateljé) får man leta efter. Jag kan inte annat än att rekommendera ett besök för alla som gillar te eller bara vill njuta lite av den vackra och speciella miljön!


Något av det jag gillar mest i Nyc är att vandra över Brooklyn bridge. Att promenera från Brooklyn till Manhattan när det skymmer är bara så vackert!


 

Whien I visited Nyc last month I one day in Brooklyn. Here are a few of my favourite places to visit/things to do in Brooklyn:

1) Have coffee at Konditori 
2) Visit the wonderful Mast Brothers Chocolate (the most pretty packaging I've ever seen!)
3) Eat lunch at Reynards/Wythe hotel
4) Fall in love with the beautiful interior and the lovely teas at Bellocq tea atelier
5) Walk over Brooklyn Bridge when the sun sets.


7 kommentarer:

tinajo 15 december 2013 kl. 22:42  

Låter härligt - jag tycker det är så kul att åka till USA, har hittills "bara" sett Washington DC eller Chicago då jag känner folk där. Till våren blir det ett nytt besök, med min äldsta son. :-)

Georgianna 16 december 2013 kl. 07:30  

Hi Karin, So glad you had a chance to enjoy the city. I love your photo of the Manhattan bridge – beautiful lighting! And that turkey cappuccino is awfully cute!

Merry Christmas to you!!!

x

Camilla Alvén 16 december 2013 kl. 16:56  

Hej Karin!
Tack snälla för kalendern!
Vilken härlig resa, underbara bilder!
Ha det bra
Kram

Petra / Popetotrora 16 december 2013 kl. 19:28  

Oh...! Jag blir mer och mer och mer övertygad om att nästa gång jag kommer till NY så ska jag fokusera mitt hängande till Brooklyn!

Fröken Fräken 20 december 2013 kl. 19:06  

Åh, vilka härliga ställen du besökt! Nu blir jag riktigt sugen på att fly stan för här bara regnar och slaskar det - känns inte som någon riktig julstämning.

Unknown 22 december 2013 kl. 13:38  

herlige bilder!! :)

www.mydirtysho.es

Glädjekällans Trädgårdsblogg 23 december 2013 kl. 23:36  

Fina bilder. Det är några år sedan jag var där men bron känner jag igen;-))
God Jul Karin!
Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP