måndag 10 mars 2014

Our joyful moments - week 10/52


One sign of spring is the abundance of flowers at the market (and in the florist shops). I couldn't resist buying those gorgeous ranunculus this week! Ally visited the amazing no-roof church at Port Arthur. Those photos are 6 years apart, but equally lovely.

#ourjoyfulmoments is a collaborative project stretching across the world (Tasmania and Sweden) in which we are sharing the little moments that delight us each week. 


***

Ett vårtecken är överflödet av blomster hos floristen och i torgstånden. Den här veckan kunde jag inte motstå att köpa hem ranunkler. Ally och hennes familj besökte en öppen kyrka där båda bilderna är tagna. Tänk att det gått 6 år mellan de togs! 

Jag fick en fråga om projektet och vad som är syftet med det.  Tanken är att både jag och Ally varje vecka funderar kring (och fotograferar) något som gett oss glädje. Jag och Ally skickar bilderna till varandra. Det är väldigt kul att följa någon annans liv på det här sättet och extra roligt är det att vi befinner oss så långt ifrån varandra. När det är sommar här är det vinter i Tasmanien och tvärtom. Hoppas ni gillar bilderna! :)

6 kommentarer:

Petra / Popetotrora 10 mars 2014 kl. 08:10  

Ranunkler... Älskar ranunkler!!

fjord girl 10 mars 2014 kl. 18:53  

So pretty - burst of color- makes me so happy- beautiful fleurs.

tinajo 11 mars 2014 kl. 09:48  

Härliga foton - och blommorna är vackra! :-)

Anneli - A'la Foto 15 mars 2014 kl. 02:45  

ÅH vilka vackra Ranunklar! Såna vill jag också ha! :)

Jes/Vita villa vila 16 mars 2014 kl. 19:20  

Så vackra bilder! Som alltid vännen!

Kram Jes

Aina 31 mars 2014 kl. 19:05  

vakkert

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP